Adres: ul. Rynek 3, 28-520 Opatowiec
Kontakt: tel. 41 35 18 052, fax. 41 35 18 034
E-mail: gmina@opatowiec.pl, Strona www: www.opatowiec.pl
Numer ID: 138
Data publikacji: 2018-01-23 14:20:05
Ogłoszenie nr 508839-N-2018 z dnia 2018-01-23 r.
Gmina Opatowiec: „Przebudowa drogi gminnej nr 357008 T Trębaczów – Rzemienowice od km 1 + 498 do km 2 + 208 długości 710 mb”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Nie
„Przebudowa drogi gminnej nr 357008 T Trębaczów – Rzemienowice od km 1 + 498 do km 2
+ 208 długości 710 mb”
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Nie
Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Nie
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatowiec, krajowy numer identyfikacyjny 29101052400000, ul. Rynek 3 , 28520 Opatowiec, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel.
41 35 18 052, e-mail informatyk@opatowiec.pl, faks 41 35 18 034.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.gminy.com.pl/opatowiec/przetargi.php Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak http://bip.gminy.com.pl/opatowiec/przetargi.php
Tak http://bip.gminy.com.pl/opatowiec/przetargi.php
Nie
Nie adres
Nie
Inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Gmina Opatowiec, ul. Rynek 3, 28-520 Opatowiec Adres:
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Przebudowa drogi gminnej nr 357008 T Trębaczów – Rzemienowice od km 1 + 498 do km 2 + 208 długości 710 mb”
Numer referencyjny: 271.3.2018
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Zamówienie podzielone jest na części: Nie
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa drogi gminnej nr 357008 T Trębaczów – Rzemienowice od km 1 + 498 do km 2 + 208 długości 710 mb”.
Zakres realizowanej inwestycji obejmuje: I. Roboty ziemne i przygotowawcze: 1) Mechaniczna ścinka poboczy śr. gr 20 cm, szerokość 0,75 m z wywozem urobku do 3 km 2x710x0,75 II. Nawierzchnia 1) Wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego w ilości 75 kg/m2. Ruch KR-1, ciąg główny: 710x3,5= 2485 m² + skrzyżowanie 60,5 m² 2) Wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego grubość warstwy ścieralnej po zagęszczeniu 4 cm, ruch KR-1, 710x3,5=2485 m² + skrzyżowanie 60,5 m² III. Roboty wykończeniowe - pobocza 1) Umocnienie poboczy materiałem kamiennym 0/31,5 mm, gr 7 cm, szer. 0,75 m ; od km 1+ 498 do km 2+208 SP,SL. IV. Organizacja ruchu 1) Pionowe znaki drogowe, słupek z rury stalowej, Fi 70 mm, szt. 1. 2) Pionowe znaki drogowe , znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze i informacyjne, szt. 1
II.5) Główny kod CPV: 45233140-2
45233200-1 |
45233120-6 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, o wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do robót stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia.
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2018-07-30
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3. – Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań.
Informacje dodatkowe
Określenie warunków: Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3. – Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań.
Informacje dodatkowe
Określenie warunków: a) wykonanych robót Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał: dwie roboty budowlane każda związana z budową lub przebudową lub rozbudową dróg o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej lub remontem dróg gdzie w ramach remontu dokonano wymiany nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej. Wymagana wartości każdej z dwóch wykonanych robót budowlanych wynosiła minimum – 150 000,00 zł brutto. Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego. Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami: • Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej oraz
• minimum 2 osobami zatrudnionymi przez cały okres realizacji inwestycji w pełnym wymiarze czasu pracy na umowę o pracę, którzy bezpośrednio będą związani z wykonywanymi robotami drogowymi (pracownicy fizyczni oraz operatorzy używanego sprzętu) Do oferty w stosunku do kierownika budowy należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowana osoba posiada wymagane uprawnienia i przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. ze zm.) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależności do izby samorządu zawodowego.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Nie
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 24 ustawy, wykonawca złoży oświadczenie o braku podstaw wykluczenia oraz przedłoży na potwierdzenie następujące dokumenty; a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy; 9.4.5 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 9.4.4, składa odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. b) stosuje się odpowiednio.
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
9.4 Opis warunków podmiotowych i sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków oraz braku podstaw do wykluczenia, 9.4.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3. – Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań. 9.4.2 zdolności technicznej lub zawodowej; a) wykonanych robót Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były
wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał: dwie roboty budowlane każda związana z budową lub przebudową lub rozbudową dróg o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej lub remontem dróg gdzie w ramach remontu dokonano wymiany nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej. Wymagana wartości każdej z dwóch wykonanych robót budowlanych wynosiła minimum – 150 000,00 zł brutto. Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego. Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami: • Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej oraz
• minimum 2 osobami zatrudnionymi przez cały okres realizacji inwestycji w pełnym wymiarze czasu pracy na umowę o pracę, którzy bezpośrednio będą związani z wykonywanymi robotami drogowymi (pracownicy fizyczni oraz operatorzy używanego sprzętu) Do oferty w stosunku do kierownika budowy należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowana osoba posiada wymagane uprawnienia i przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. ze zm.) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależności do izby samorządu zawodowego.
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej której udostępniono SIWZ informacji o ofertach złożonych w postępowaniu zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
Tak
Informacja na temat wadium
4 000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych) - należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona
Załączone pliki |
SIWZ (SIWZ_271.3.2018 r.doc - 233.984 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:21:27 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Formularz ofertowy (Zalacznik_nr_1__formularz_oferty.doc - 81.92 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:25:26 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Zalacznik_nr_2__oswiadczenie_warunki-udzialu-postepowanie.docx - 19.662 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:26:16 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Oświadczenie wykonawcy o wykluczeniu (Zalacznik_nr_3__oswiadczenie-podstawy-wykluczenia.docx - 21.416 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:26:52 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej (Zalacznik_nr_4__grupa_kapitalowa.doc - 33.792 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:27:34 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Wykaz osób (Zalacznik_nr_5__wykaz_osob.doc - 81.408 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:28:06 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Wzór umowy (Zalacznik_nr_6__wzor_umowy.doc - 187.392 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:28:29 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
STWiOR (Zalacznik_nr_8__stwior.zip - 2192.746 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:29:49 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Dokumentacja projektowa (Zalacznik_nr_9_dokumentacja_projektowa.zip - 2375.865 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:32:54 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Istotne postanowienia umowy o podwykonastwo (Zalacznik_nr_10_istotne_postawnowienia.doc - 74.752 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:33:45 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Ogłoszenie o zamówieniu (Ogloszenie_nr_508839.pdf - 368.917 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-23 14:46:50 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Wykaz robót budowlanych (Zalacznik_nr_7___wykaz_robot.doc - 81.408 KB) | |
Data publikacji: 2018-01-24 08:33:30 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Informacja z otwarcia ofert (SKMBT_C25318020721420.pdf - 364.544 KB) | |
Data publikacji: 2018-02-07 15:30:59 Redaktor: Bartosz Jasiński |
Statystyki bieżącego przetargu | Wyświetleń: 966 |
Wprowadził do systemu: Bartosz Jasiński, data: 2018-01-23 14:20:05 Opublikował: Bartosz Jasiński, data publikacji: 2018-01-23 14:38:01 Rejestr zmian bieżącej strony Archiwalne wersje przetargu |