Kompetencje WójtaDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2012-01-23 12:25:00

Funkcję Wójta Gminy Opatowiec sprawuje mgr inż. Sławomir Kowalczyk
tel.41-35-18-033 wew.11, e-mail: wojt@opatowiec.pl
 

Do zadań Wójta należy w szczególności:

  • jest kierownikiem Urzędu,
  • gospodaruje mieniem komunalnym,
  • kieruje bieżącymi sprawami Gminy,
  • reprezentuje Gminę na zewnątrz,
  • prowadzi negocjacje w sprawach Gminy,
  • przedstawia Radzie Gminy projekty uchwał,
  • realizuje we współdziałaniu zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
    w ramach podpisanych porozumień,
    sprawuje funkcję zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników
    Urzędu Gminy oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • wydaje   decyzje      w   sprawach   indywidualnych   z   zakresu   administracji
    publicznej,
  • prowadzi politykę kadrową i gospodaruje funduszem płac 
  • realizuje budżet Gminy,
  • wydaje zarządzenia, pisma okólne, decyzje i polecenia służbowe,
  • zatwierdza zakresy czynności pracowników Urzędu oraz kierowników
    jednostek organizacyjnych,
  • przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków,
  • pełni funkcję Szefa Obrony Cywilnej Gminy,
  • kieruje działaniami w czasie stanu klęski żywiołowej na terenie Gminy,
  • upoważnia Sekretarza, Skarbnika lub innych pracowników Urzędu do
    wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych
    sprawach z zakresu administracji publicznej,
  • przyjmuje oświadczenia o stanie majątkowym od Sekretarza, Skarbnika,
    kierowników jednostek organizacyjnych Gminy oraz pracowników
    samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego
  • imieniu decyzji administracyjnych,
  • wykonuje inne zadania zastrzeżone przepisami prawa i uchwałami
    Rady Gminy dla Wójta,
  • sprawuje ogólne kierownictwo i nadzór nad realizacją zadań obronnych
    wykonywanych w Urzędzie oraz podległych jednostkach organizacyjnych,
  • Wójt nadzoruje bezpośrednio działalność następujących referatów
  • i równorzędnych komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk pracy Urzędu:
  • Referat Finansowy
  • Urząd Stanu Cywilnego
  • Samodzielne stanowisko - Radcy Prawnego
  • Samodzielne stanowisko ds. inwestycji i budownictwa
  • Samodzielne stanowisko ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska
  • Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjne Szkół i Służby Zdrowia
  • Instytucja Kultury
  • h) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.

 



Powrót