Wersja do druku

Zamawiający:

Gmina Opatowiec

Adres:
ul. Rynek 3
28-520 Opatowiec

Kontakt:
tel. 41 35 18 052, fax. 41 35 18 034
E-mail:gmina@opatowiec.pl
Strona www: www.opatowiec.pl

Numer ID: 107

Data publikacji:
2015-12-01 11:12:25

Przedmiot: Udzielenie Gminie Opatowiec i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 704.360,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2015 rok

Treść przetargu:

Opatowiec: Udzielenie Gminie Opatowiec i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 704.360,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2015 rok
Numer ogłoszenia: 176391 - 2015; data zamieszczenia: 01.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V

zamówienia publicznego


zawarcia umowy ramowej


ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatowiec , Rynek 3, 28-520 Opatowiec, woj. świętokrzyskie, tel. 41 35 18 052, faks 41 35 18 034.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminy.com.pl/opatowiec

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie Gminie Opatowiec i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 704.360,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2015 rok.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowe przeznaczenie kredytu:
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Opatowiec na 2015 rok w kwocie: 704.360,00 zł,
Opis przedmiotu zamówienia:
- kredyt długoterminowy z okresem spłaty kapitału do dnia 31.12.2026 r.
- kwota kredytu 704.360,00 PLN udzielona będzie jednorazowo na wniosek gminy Opatowiec, przy czym ostateczny termin uruchomienia kredytu przypada na dzień 31.12.2015 r. Przed uruchomieniem kredytu gmina Opatowiec złoży dyspozycję - przynajmniej 3 dni robocze przed uruchomieniem kredytu. W przypadku nie uruchomienia kredytu w całości do dnia 31.12.2015 r. gmina Opatowiec zastrzega sobie prawo nie pobierania prowizji od niewykorzystanej części kredytu. Dla celów obliczenia wartości zamówienia ustala się, iż kredyt długoterminowy będzie uruchomiony w całości dnia 21.12.2015 r.
- Spłata kapitału w stałych ratach kwartalnych,
- Zamawiający przewiduje możliwość niewykorzystania kredytu w całości bez ponoszenia dodatkowych kosztów,
- Zamawiający przewiduje możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów,
- Zamawiający przewiduje spłaty kapitału w okresach kwartalnych na koniec każdego kwartału począwszy od dnia 31.03.2017 r. do dnia 31.12.2026 roku,
- Odsetki będą płatne w okresach kwartalnych, na 15 dzień każdego miesiąca następującego po końcu kwartału kalendarzowego, począwszy od dnia 15.01.2016 r. do dnia 31.12.2026 roku,
- Jeżeli dzień spłaty kapitału lub odsetek przypada w dzień świąteczny lub sobotę to za dzień spłaty raty kapitałowej lub odsetek powinien być uważany następny dzień roboczy,
- Szczegółowy zakres realizacji niniejszego zamówienia określają Istotne postanowienia do umowy stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ.
.

II.1.5)

 

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  •  

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2026.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości: 2 000,00 zł. (Słownie: dwa tysiące złotych 00/100).
2Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. 10.12.2015 r. do godz. 10.00. Wadium może być wnoszone tylko w formie pieniężnej .
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kielcach Odział Nowy Korczyn Filia Opatowiec nr 66 84930004 0179 0300 0404 0003

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca składa kopię zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie prowadzenia działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.) lub dokumenty równoważne oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków szczegółowych będzie dokonana na podstawie załączonego dokumentu (załącznik nr 2 do wzoru formularza oferty), o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 1 SIWZ oraz oświadczenia o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem (załącznik nr 1 do wzoru formularza oferty ), o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 1 SIWZ, że Wykonawca dysponuje wiedzą i doświadczeniem potrzebnym do wykonania zamówienia.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca złoży oświadczenie, że dysponuje wiedzą i doświadczeniem do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia warunków szczegółowych będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków zgodnie ze wzorem (załącznik nr 1 do wzoru formularza oferty), o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 1 SIWZ, że Wykonawca dysponuje wiedzą i doświadczeniem potrzebnym do wykonania zamówienia.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca złoży oświadczenie, że dysponuje potencjałem technicznym oraz osobami potrzebnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem (załącznik nr 1 do wzoru formularza oferty), o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 1 SIWZ, że Wykonawca dysponuje potencjałem technicznym oraz osobami potrzebnymi do wykonania zamówienia.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca złoży oświadczenie, że dysponuje potencjałem technicznym oraz osobami potrzebnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem (załącznik nr 1 do wzoru formularza oferty), o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 1 SIWZ, że Wykonawca dysponuje potencjałem technicznym oraz osobami potrzebnymi do wykonania zamówienia.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca złoży oświadczenie, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia warunków szczegółowych będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem (załącznik nr 1 do wzoru formularza oferty), o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 1 SIWZ, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

*Kopię zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (Dz. U.2015.128), lub dokumenty równoważne (wg załącznika nr 2 do wzoru formularza oferty).
*Dowód wniesienia wadium (według załącznika nr 11 do wzoru formularza oferty).
*Wzór umowy o udzielenie kredytu bankowego (według załącznika nr 12 do wzoru formularza oferty).
*Symulacja spłaty kredytu ( według załącznika nr 13 do wzoru formularza oferty).
*Dokumenty podmiotów zagranicznych (według załącznika nr 14 do wzoru formularza oferty).
*Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w zakresie składanych dokumentów zastosowanie ma odpowiednio § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 luty 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.2013.231).
*Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane z tłumaczeniem na język polski. (Dokumenty dotyczące powołania konsorcjum (według załącznika nr 15 do wzoru formularza oferty).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

 

przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Ewentualne zmiany umowy dotyczyć mogą wyłącznie:
*zmiany strony umowy, tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów,
* zmiana nazwy, adresu i siedziby Wykonawcy lub Zamawiającego,
* zmiana walut w jakiej prowadzone będzie rozliczenie w przypadku jej ustawowej zmiany w trakcie obowiązywania umowy - w takim przypadku kapitał przeliczony będzie zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, a oprocentowanie WIBOR 1M średniomiesięczny zmieniony będzie na EURIBOR 1M średniomiesięczny,
*zmiany osób lub podmiotów reprezentujących oraz odpowiedzialnych za wykonywanie zadania ze strony Wykonawcy lub Zamawiającego - jeżeli zmiana ta nie wpłynie na pozostałe warunki realizacji umowy,
* zmiany terminu spłaty rat kapitałowych i odsetek,
* zmiany rachunków bankowych określone w umowie,
* w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należytego z tytułu wykonania części umowy.
*zmiany stopy oprocentowania wynikłej ze zmiany stawki WIBOR 1M - marża banku w całym okresie kredytowania jest stała i niedopuszczalna jest jej zmiana.
Dokonywanie jakichkolwiek zmian umowy wymaga się pod rygorem nieważności i zachowania formy pisemnej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminy.com.pl/opatowiec
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opatowcu , ul. Rynek 3, 28-520 Opatowiec. Pokoju nr 8 i 9..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.12.2015 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Opatowcu , ul Rynek 3, 28-520 Opatowiec pokój nr 2 (Sekretariat Urzędu).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sprawozdania Rb-NDS, Rb-Z, RB-N za lata 2013, 2014 i 2015

Budżet Gminy 2015

Załączone pliki
ogloszenie_o_zamowieniu_271_11_2015.pdfOgłoszenie o zamówieniu 271.11.2015 (ogloszenie_o_zamowieniu_271_11_2015.pdf - 294.831 KB)
Data publikacji: 2015-12-01 11:16:55 Redaktor: Radosław Fitek
Opis: .
zal_1_oferta_271_11_2015.docZałącznik nr 1 do SIWZ 271.11.2015 (edytowalny-formularze ofertowe) (zal_1_oferta_271_11_2015.doc - 74.24 KB)
Data publikacji: 2015-12-01 11:29:54 Redaktor: Radosław Fitek
Opis: .
zal_2_istotne_postanowienia_umowy_271_11_2015.docZałącznik nr 2 do SIWZ 271.11.2015 (edytowalny- istotne postanowienia umowy) (zal_2_istotne_postanowienia_umowy_271_11_2015.doc - 42.496 KB)
Data publikacji: 2015-12-01 11:31:52 Redaktor: Radosław Fitek
Opis: .
Uchwaly_Rady_Gminy.zipUchwały nr V/18/2015 oraz V/19/2015 Rady Gminy w Opatowcu z dnia 29.01.2015 r. (Uchwaly_Rady_Gminy.zip - 2776.927 KB)
Data publikacji: 2015-12-01 12:40:15 Redaktor: Radosław Fitek
Opis: .
Uchwaly_Regionalnej_Izby_Obrachunkowej.zipUchwały nr 20/2015, 26/2015, 35/2015, 40/2015, 94/2015 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach (Uchwaly_Regionalnej_Izby_Obrachunkowej.zip - 5129.443 KB)
Data publikacji: 2015-12-01 12:43:13 Redaktor: Radosław Fitek
Opis: .
U_RG_X_45_2015.pdfUchwała nr X/45/2015 Rady Gminy w Opatowcu z dnia 22.06.2015 (U_RG_X_45_2015.pdf - 399.405 KB)
Data publikacji: 2015-12-01 12:48:29 Redaktor: Radosław Fitek
Opis: .
Zalacznik_nr_3_SIWZ.pdfZałącznik nr 3 do SIWZ 271.11.2015 (wykaz dołączonych załączników niezbędnych do oceny informacji kredytowej) (Zalacznik_nr_3_SIWZ.pdf - 137.942 KB)
Data publikacji: 2015-12-01 12:55:41 Redaktor: Radosław Fitek
Opis: .
SIWZ_271_11_2015_z_1_12_2015.pdfSpecyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia 271.11.2015 (SIWZ_271_11_2015_z_1_12_2015.pdf - 312.514 KB)
Data publikacji: 2015-12-01 13:25:53 Redaktor: Radosław Fitek
Opis: .
Bilanse_2013_2014.zipBilanse z wykonania budżetu za 2013 i 2014 rok (Bilanse_2013_2014.zip - 198.022 KB)
Data publikacji: 2015-12-01 14:06:58 Redaktor: Radosław Fitek
Opis: .
U_RIO_97_2015.pdfUchwała nr 97/2015 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach w sprawie wyrażenia opinii o możliwości spłaty kredytu przez Gminę Opatowiec (U_RIO_97_2015.pdf - 775.555 KB)
Data publikacji: 2015-12-02 10:57:28 Redaktor: Radosław Fitek

Statystyki bieżącego przetarguWyświetleń: 1046
Wprowadził do systemu: Radosław Fitek, data: 2015-12-01 11:12:25
Opublikował: Radosław Fitek, data publikacji: 2015-12-01 13:29:14
Ostatnia zmiana: Radosław Fitek, data: 2015-12-03 08:44:43
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu