Zamawiający:
Numer ID: 99
Data publikacji:
2015-04-02 12:57:59
Przedmiot: Remont dróg gminnych w miejscowościach Kamienna dz. Nr 355 od km 0+440 do km 0+790; Kęsów – Piotrkowice nr 357023T od km 0+746 do km 1+121 w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych w 2015 roku.
Treść przetargu:
Opatowiec: Remont dróg gminnych w miejscowościach Kamienna dz. Nr 355 od
km 0+440 do km 0+790; Kęsów - Piotrkowice nr 357023T od km 0+746 do km
1+121 w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych w 2015 roku.
Numer ogłoszenia: 74742 - 2015; data zamieszczenia: 02.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatowiec , Rynek 3, 28-520 Opatowiec, woj. świętokrzyskie, tel. 41 35 18 052, faks 41 35 18 034.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminy.com.pl/opatowiec
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont dróg gminnych w
miejscowościach Kamienna dz. Nr 355 od km 0+440 do km 0+790; Kęsów -
Piotrkowice nr 357023T od km 0+746 do km 1+121 w ramach usuwania skutków
klęsk żywiołowych w 2015 roku..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
W części I: Remont drogi gminnej Kamienna dz. Nr 355 od km 0+440 do km 0+790;
1. Mechaniczne wyrównanie nierówności przy użyciu równiarki w istniejącej podbudowie
2.
Roboty ziemne - ścięcie poboczy, przycięcie skarpy wykonanie koparkami o
poj. łyżki 0,6 m3 grunt. klasy III z transportem do 1 km
3.Dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm.
4,Górna warstwa podbudowa z kruszywa łamanego, grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm
5. Wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno asfaltowej- warstwa ścieralna grubość 5 cm 100 kg/m2. Ruch KR-2
6. Profilowanie mechaniczne poboczy gruntowych na szer. 0,3 m ziemią.
W części II: Remont drogi gminnej Kęsów - Piotrkowice nr 357023T od km 0+746 do km 1+121;
1.
Roboty ziemne - ścięcie poboczy, przycięcie skarpy wykonanie koparkami o
poj. łyżki 0,6 m3 grunt. klasy III z transportem do 1 km
2.Dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm.
3.Górna warstwa podbudowa z kruszywa łamanego, grubość warstwy po zagęszczeniu 8 cm
4. Wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno asfaltowej- warstwa ścieralna grubość 5 cm 100 kg/m2. Ruch KR-2
5. Profilowanie mechaniczne poboczy gruntowych na szer. 0,3 m ziemią.
.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
• Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
•
Zamawiający
przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z
wolnej ręki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień
publicznych. Zamówienia uzupełniające stanowić będą nie więcej niż 50 %
wartości zamówienia podstawowego i polegać będą na powtórzeniu tego
samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.08.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Wadium
na część I zamówienia w wysokości 1 500,00 PLN (słownie: jeden tysiąc
pięćset zł) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium
na część II zamówienia w wysokości 1 500,00 PLN (słownie: jeden tysiąc
pięćset zł) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty,
o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.).
Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
•
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ.
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ.
Wykonawca
potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu,
jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, wykonał co najmniej jedno zamówienie, którego przedmiotem
była budowa, przebudowa, odbudowa lub remont dróg o wartości robót
minimum 200 000,00 złotych brutto.
• III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ.
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ.
Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że dysponuje:
Kierownikiem
Budowy posiadającym uprawnienia w specjalności drogowej oraz
doświadczenie na jednej zrealizowanej inwestycji jako kierownik budowy.
Do
oferty należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowana osoba
posiada wymagane uprawnienia i przynależy do właściwej izby samorządu
zawodowego, jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć:
- oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ.
-
opłaconą polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę
minimum 100 000,00 złotych.
Jeżeli wykonawca, polega na zdolnościach
finansowych innych podmiotów wymaga się przedłożenia informacji,
dotyczącej tych podmiotów.
Uwaga 1
Wykonawca może polegać na
wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do
wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca
przedstawia kserokopię dokumentów odnoszących się do tych podmiotów to
za zgodność z oryginałem potwierdza wykonawca lub ten podmiot.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę
warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
•
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca
wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
• wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami;
• opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
•
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
• aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika
urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
•
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
•
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w
postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w
realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego
podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
•
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
• nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• nie
orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
•
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
• 1 - Cena - 90
• 2 - Rękojmia i gwarancja - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy następujących przypadkach:
1) Zmiany przepisów prawnych mających wpływ na przebieg realizacji umowy a w szczególności zmiany przepisów podatkowych.
2) Zmiany nazwy lub adresu wykonawcy spowodowane zmianą formy organizacyjno prawnej - przekształceniem.
3) Wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
4) Zmiany terminu realizacji zamówienia będącego wynikiem:
a) Zmiany terminu realizacji zadania inwestycyjnego spowodowanego niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
b) Wstrzymania robot budowlanych przez uprawniony organ
c) Zmiany osób, które będą kierować wykonaniem zamówienie. Wykonawca zaproponuje zmianę w następujących przypadkach:
- śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,
- niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy,
- jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od wykonawcy np. rezygnacja.
Wykonawca wnioskujący o zmianę umowy, przedkłada Zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy.
Warunkiem
dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na
piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja
istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminy.com.pl/opatowiec
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w
Opatowcu ul.Rynek 3, 28-520 Opatowiec pok. 5.
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
17.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opatowcu ul. Rynek 3,
28-520 Opatowiec, pokój nr 2 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej
przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu
(EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części
zamówienia: nie
Kosztorysy do przetargu 273.3.2015
Dokumentacja techniczna przetargu 271.3.2015
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)
specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Opublikował: , data publikacji:
Ostatnia zmiana: Radosław Fitek, data: 2015-04-20 10:35:42
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu