Wersja archiwalna z dnia 2012-05-15 11:19:50
|
Wymagane dokumenty
1. Karta zgonu wydana przez lekarza; 2. Dowód osobisty zmarłego; 3. Dowód osobisty współmałżonka, jeżeli zmarły pozostawał w związku małżeńskim; 4. Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon;
5. W przypadku zgonów zaistniałych wskutek wypadków tragicznych - pozwolenie na pochowanie zwłok od Prokuratora.
Komplet dokumentów należy przedstawić w Urzędzie Stanu Cywilnego.
Opłata skarbowa:
za wniesienie podania - znaki skarbowe o wartości 5 zł
Termin zgłoszenia zgonu do Urzędu:
w ciągu 3 dni od daty zgonu
Sporządzanie aktów zgonu odbywa się: od poniedziałku do piątku w godz.: 7.30 - 14.00.
Termin załatwienia
niezwłocznie
Podstawa prawna
Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Kodeks postępowania administracyjnego.
Druki
Podanie o wydanie 3 egz. odpisu skróconego aktu zgonu
|