Dostêpno¶æ

Wersja do druku

Deklaracja dostêpno¶ci

Urz±d Gminy w Gnojnie zobowi±zuje siê zapewniæ dostêpno¶æ strony internetowej zgodnie z ustaw± z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostêpno¶ci cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. O¶wiadczenie w sprawie dostêpno¶ci ma zastosowanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Gnojno (http://bip.gminy.com.pl/gnojno/).

Status pod wzglêdem zgodno¶ci z ustaw±

Strona internetowa jest czê¶ciowo zgodna z ustaw± o dostêpno¶ci cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodno¶ci lub wy³±czeñ wymienionych poni¿ej. Mog± zdarzyæ siê sytuacje, ¿e niektóre dokumenty opublikowane na stronie s± niezgodne z uwagi na fakt, ¿e:

 

Na stronie internetowej mo¿na korzystaæ ze standardowych skrótów klawiaturowych. Strona dostêpna jest tak¿e w wersji kontrastowej (czarne t³o, ¿ó³te litery). Dostêpna jest mo¿liwo¶æ powiêkszania wielko¶ci liter na stronie.

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostêpno¶ci

Deklaracjê sporz±dzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostêpno¶ci± strony internetowej prosimy o kontakt poprzez adres mailowy gmina@gnojno.eu lub telefonicznie 413532038. T± sam± drog± mo¿na sk³adaæ wnioski o udostêpnienie informacji niedostêpnej oraz sk³adaæ ¿±dania zapewnienia dostêpno¶ci. Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada Sekretarz Gminy: Piotr Bêbas.

Informacje na temat procedury odwo³awczej

Ka¿dy ma prawo do wyst±pienia z ¿±daniem zapewnienia dostêpno¶ci cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiego¶ ich elementu. Mo¿na tak¿e za¿±daæ udostêpnienia informacji w formach alternatywnych, na przyk³ad odczytanie niedostêpnego cyfrowo dokumentu, opisania zawarto¶ci filmu bez audiodeskrypcji itp. ¯±danie powinno zawieraæ dane osoby zg³aszaj±cej ¿±danie, wskazanie, o któr± stronê internetow± lub aplikacjê mobiln± chodzi oraz sposób kontaktu. Je¿eli osoba ¿±daj±ca zg³asza potrzebê otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna tak¿e okre¶liæ formê tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizowaæ ¿±danie niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w ci±gu 7 dni od dnia wyst±pienia z ¿±daniem. Je¿eli dotrzymanie tego terminu nie jest mo¿liwe, podmiot publiczny niezw³ocznie informuje o tym wnosz±cego ¿±danie, kiedy realizacja ¿±dania bêdzie mo¿liwa, przy czym termin ten nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 2 miesi±ce od dnia wyst±pienia z ¿±daniem. Je¿eli zapewnienie dostêpno¶ci cyfrowej nie jest mo¿liwe, podmiot publiczny mo¿e zaproponowaæ alternatywny sposób dostêpu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji ¿±dania zapewnienia dostêpno¶ci lub alternatywnego sposobu dostêpu do informacji, wnosz±cy ¿±danie mo¿ne z³o¿yæ skargê w sprawie zapewniana dostêpno¶ci cyfrowej strony internetowej, elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji ¿±dania zapewnienia dostêpno¶ci lub alternatywnego sposobu dostêpu do informacji, wnosz±cy ¿±danie mo¿ne z³o¿yæ skargê na takie dzia³anie.

Po wyczerpaniu wskazanej wy¿ej procedury skargê mo¿na przes³aæ tak¿e do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostêpno¶æ architektoniczna i komunikacyjno-informacyjna

Siedziba: Urz±d Gminy w Gnojnie, Gnojno 145, 28-114 Gnojno

  • Do budynku prowadzi wej¶cie od drogi wojewódzkiej. Wej¶cie jest ogólnodostêpne w godzinach pracy urzêdu.
  • W budynku nie ma windy ani platform schodowych.
  • W budynku brak jest toalety dostosowanej dla osób niepe³nosprawnych.
  • Na parkingu obok budynku wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepe³nosprawnych.
  • W budynku nie ma pêtli indukcyjnych.
  • Informacje g³osowe s± realizowane przez wyznaczonego pracownika.
  • W budynku nie ma oznaczeñ w alfabecie brajla ani oznaczeñ kontrastowych lub w druku powiêkszonym dla osób niewidomych i s³abowidz±cych.
  • Do budynku mo¿e wej¶æ osoba z psem asystuj±cym i psem przewodnikiem.
  • Skorzystanie z t³umacza jêzyka migowego jest mo¿liwe po uprzednim zg³oszeniu. Osoba uprawniona jest zobowi±zana zg³osiæ chêæ skorzystania ze ¶wiadczenia co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem. Korzystanie z us³ugi jest bezp³atne dla osoby uprawnionej, bêd±cej osob± niepe³nosprawn± w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz zatrudnianiu osób niepe³nosprawnych.
  • W przypadku braku mo¿liwo¶ci dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia siê mo¿liwo¶æ wyj¶cia pracownika do interesanta.
  • Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia siê ewakuacjê lub ich uratowanie poprzez wzglêdn± blisko¶æ wyj¶cia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.

Za³±czone pliki
ugg-raport-oszd-032021.pdfRaport o stanie zapewniania dostêpno¶ci podmiotu publicznego (ugg-raport-oszd-032021.pdf - 108.883 KB)
Data publikacji: 2021-03-29 13:29:56 Redaktor: Piotr Bêbas
Opis: Stan na dzieñ 1 stycznia 2021 r.
ugg-rzd-2025.pdfRaport o stanie zapewniania dostêpno¶ci podmiotu publicznego 2025 (ugg-rzd-2025.pdf - 152.66 KB)
Data publikacji: 2025-03-25 11:47:31 Redaktor: Piotr Bêbas
Opis: Stan na dzieñ 1 stycznia 2025 r.

Statystyki bie¿±cej stronyWy¶wietleñ: 1312

Wprowadzi³(a) do systemu: Piotr Bêbas, data: 2021-03-25 11:02:42
Opublikowa³(a): Piotr Bêbas, data publikacji: 2021-03-25 11:03:16
Ostatnia zmiana: Piotr Bêbas, data: 2025-03-25 11:50:38
Rejestr zmian bie¿±cej strony
Archiwalne wersje tej strony