Stanowisko do spraw organizacyjnychDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2012-01-23 13:35:50

Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw Organizacyjnych należy:
1) prowadzenie kancelarii Urzędu w tym:
a) prowadzenie ewidencji korespondencji,
b) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
c) zamawianie pieczęci, stempli i szyldów dla Urzędu,
d) nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
e) protokołowanie spotkań i zebrań z pracownikami organizowanych przez Wójta i Sekretarza,
f) przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem lub Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych pracowników.
g) prowadzenie centralnego rejestru skarg , wniosków oraz petycji wpływających do Urzędu,
h) prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
i) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
j) nadzór nad dekorowaniem Urzędu z okazji świąt państwowych, rocznic i świąt regionalnych.
2) w zakresie organizacyjnym i kadrowym:
a) kompletowanie protokołów i wystąpień pokontrolnych z kontroli zewnętrznych prowadzonych w Urzędzie,
b) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
c) przygotowywanie materiałów do przeprowadzenia okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
d) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
e) kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych,
f) współpraca z Referatem Finansowym w sprawach wynagrodzeń pracowników,
g) wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
h) prowadzenie książki kontroli Urzędu oraz książki kontroli sanitarnej,
i) techniczna obsługa tablic informacyjnych Urzędu,
j) prowadzenie ewidencji delegacji służbowych oraz ewidencji nieobecności w pracy wyjść prywatnych i służbowych,
k) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych oraz prowadzenie rocznych kart ewidencji obecności pracowników,
l) prowadzenie rejestru aktów prawnych, m) współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.
3) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
a) przestrzeganie przepisów i zasad bhp w Urzędzie,
b) przedstawianie Wójtowi pokontrolnej analizy stanu bhp wraz z koniecznymi wnioskami i propozycjami,
c) współdziałanie z PIP,
d) prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie akt dotyczących wypadków przy pracy,
e) organizowanie szkoleń bhp przed dopuszczeniem do pracy i szkoleń okresowych,
f) organizowanie badań profilaktycznych pracowników ,
g) współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami Urzędu.


Powrót