Stanowisko ds. inwestycji i budownictwaDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2012-01-23 13:36:44

Do zadań stanowiska do spraw Inwestycji i Budownictwa należą:
1. w zakresie inwestycji:
1) opracowanie studiów, analiz oraz projektów założeń planów rozwoju Gminy,
2) opracowywanie wieloletnich rocznych planów inwestycyjnych Gminy,
3) zabezpieczenie niezbędnej dokumentacji prawnej i technicznej dla planowanych zadań inwestycyjnych na terenie Gminy,
4) przygotowywanie materiałów do organizowania przetargów na planowane roboty z zakresu inwestycji,
5) przygotowywanie projektów umów z wykonawcami na roboty projektowe oraz na roboty budowlano-montażowe,
6) przygotowywanie niezbędnych dokumentów przy występowaniu o środki finansowe poza środkami budżetowymi Gminy, 7) sprawdzanie faktur wystawionych przez wykonawcę pod względem formalnoprawnym,
8 ) dokonywanie końcowego rozliczenia inwestycji,
9) współpraca z innymi stanowiskami w celu prawidłowej realizacji wyznaczonych działań.
2. W zakresie pozyskiwania finansowych środków zewnętrznych:
1) współpraca z referatami i samodzielnymi stanowiskami pracy w zakresie opracowania projektów w celu pozyskiwania środków zewnętrznych,
2) pozyskiwanie środków unijnych poprzez koordynację procesu przygotowania odpowiednich strategii działania,
3) przygotowywanie wniosków o dotacje finansowe przy współpracy z odpowiednimi komórkami,
4) pomoc w rozliczaniu przyznanych dotacji w ramach wnioskowanych środków,
5) współpraca z samorządami lokalnymi w ramach ubiegania się o środki unijne.
3. W zakresie realizacji ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym:
1) przygotowanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
2) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
3) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
4) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
5) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy,
6) dokonanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
7) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
8 ) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
9) rejestrowanie i analizowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu wydawanych przez inne organy administracji publicznej,
10) koordynacja działań związanych z opiniowaniem projektów decyzji inwestycji celu publicznego decyzji o warunkach zabudowy,
11) wydawanie postanowień na podział działek zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego,
12) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy w przypadku braku planu zagospodarowania przestrzennego.
4. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
5. Uzgadnianie wniosków o udzielenie koncesji na wydobywanie kopalin.
6. Opiniowanie wniosków w sprawie zatwierdzania prac geologicznych, których wykonanie nie wymaga uzyskania koncesji.
7. Opracowanie corocznego sprawozdania z postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych przez Urząd Gminy Opatowiec oraz gminne jednostki organizacyjne na potrzeby Urzędu Zamówień Publicznych.
8. Sporządzanie rocznych planów zamówień publicznych dla Urzędu Gminy na podstawie danych uzyskanych od poszczególnych pracowników.


Powrót