Referat FinansowyDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2012-05-09 12:17:35

Kontakt:

Tel:41-35-18-052 wew.16

e-mail:barbarakulis@opatowiec.pl, gosiakopec@opatowiec.pl,lukaszmarzec@opatowiec.pl

 

Do zadań Referatu Finansowego należy:

1) W zakresie planowania i realizacji budżetu Gminy:
a) koordynacja prac związanych z planowaniem i ustalaniem projektu
budżetu Gminy,
b) opracowywanie założeń do projektu budżetu Gminy,
c) opracowywanie projektu budżetu Gminy,
d) opracowywanie okresowych analiz, informacji, sprawozdań
budżetowych,
e) przygotowywanie projektów zmian w budżecie,
f) kontrola planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy
w zakresie zgodności z budżetem Gminy,
g) prowadzenie ewidencji planu dochodów i wydatków w szczegółowości
klasyfikacji budżetowej,
h) sporządzanie analiz poziomu zadłużenia Gminy,
i) prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków na
działalność bieżącą i inwestycyjną,
j) analiza bilansów spółek w których Gmina posiada udziały.
2) W zakresie księgowości i sprawozdawczości budżetowej Gminy:

a) prowadzenie analitycznej i syntetycznej ewidencji księgowej w zakresie
planowanych dochodów i wydatków budżetowych,
b) przekazywanie środków finansowych na poszczególne konta bankowe
jednostek budżetowych, zgodnie z planem i harmonogramem realizacji
budżetu,
c) przyjmowanie okresowych i rocznych sprawozdań jednostkowych
z realizacji dochodów i wydatków jednostek organizacyjnych,
d) przyjmowanie bilansów jednostek organizacyjnych podległych Gminie,
e) sporządzanie zmian w funduszu jednostki,
f) sporządzanie rachunków zysków i strat jednostki,
g) sporządzanie bilansu skonsolidowanego,
h) sporządzanie sprawozdań zbiorczych w zakresie całego budżetu Gminy,
i) ewidencja księgowa spłacanych i zaciągniętych przez Gminę kredytów
i pożyczek,
j) sporządzanie bilansu z wykonania budżetu Gminy,
k) wstępna kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z budżetem Gminy i planami finansowymi jednostek organizacyjnych,
l) kontrola formalno- rachunkowa zgodności sprawozdań z księgami
rachunkowymi i dowodami księgowymi jednostek organizacyjnych Gminy.
3) W zakresie wymiaru i księgowości podatków:

a) opracowywanie projektów uchwał w sprawie stawek podatków i opłat
lokalnych,
b) prowadzenie spraw dotyczących wymiaru podatków i opłat lokalnych,
c) prowadzenie spraw dotyczących wymiaru podatku rolnego wynikających
z ustawy o podatku rolnym i leśnym,
d) prowadzenie księgowości podatków i opłat,
e) sporządzanie sprawozdań z wymiaru należności z wpływów podatkowych
oraz zastosowanych ulg, a także informacji o utraconych dochodach
z tytułu ulg i zwolnień ustawowych,
f) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i o nie zaleganiu
w podatkach i opłatach lokalnych,
g) wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz przekazywanie ich do
egzekucji,
h) prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłaszania
przedmiotów opodatkowania,
i) przygotowywanie wniosków, decyzji lub stanowisk w sprawie stosowania
ulg w podatkach, wynikających z ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
do których stosuje się przepisy ustawy – ordynacja podatkowa,
j) prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 20 lutego 2009 roku
o funduszu sołeckim.
k) wydawanie zaświadczeń uprawniających do nabycia bonów paliwowych.
4) W zakresie egzekucji administracyjnej i sądowej:

a) nadzór nad egzekucją należności Urzędu,
b) tworzenie bazy materiału egzekucyjnego,
c) stosowanie środków egzekucyjnych tj. egzekucji z rachunków bankowych,
z wynagrodzenia za pracę, ze świadczeń z zaopatrzenia emerytalnego oraz
ubezpieczenia społecznego,
d) ewidencjonowanie wpłat z tytułu realizacji na tytułach wykonawczych,
e) wystawianie ponagleń, upomnień, własnych tytułów wykonawczych oraz
nakładanie kar pieniężnych w trybie postępowania egzekucyjnego
w administracji,
f) rozpatrywanie zarzutów, zażaleń i wniosków złożonych w trybie
postępowania egzekucyjnego w administracji,
g) kierowanie nakazów sądowych z nadania klauzulą wykonalności do
właściwych zewnętrznych organów egzekucyjnych,
h) wnioskowanie o egzekucję z nieruchomości dłużników,
i) identyfikacja nieruchomości dłużników, zapisów w księgach wieczystych,
rejestrach handlowych,
j) sporządzanie do sądów wniosków w sprawie wpisów, wykreśleń hipotek
przymusowych, wpisów do Krajowego Rejestru Sądowego.
5) W zakresie księgowości Urzędu Gminy – jednostki budżetowej:

a) obsługa finansowo- księgowa dotycząca zadań rzeczowych ujętych
w planie finansowym Urzędu Gminy, zadań inwestycyjnych prowadzonych
przez Gminę i funduszy celowych,
b) prowadzenie ewidencji księgowej związanej z naliczaniem wynagrodzeń
z tytułu umów o pracę, umów zleceń i o dzieło, nagród, diet radnych,
c) prowadzenie rodzajowej ewidencji księgowej majątku Gminy według
klasyfikacji rodzajowej środków trwałych,
d) prowadzenie rejestru podatku VAT naliczonego,
e) prowadzenie rejestru podatku VAT należnego wynikającego z faktur,
f) sporządzanie list płac,
g) naliczanie i odprowadzanie pochodnych od funduszu płac oraz podatku
dochodowego od osób fizycznych.
h) rozliczanie poleceń wyjazdu służbowego zgodnie z obowiązującymi
przepisami w tym zakresie.
6. w zakresie księgowości budżetowej i rozliczeń projektów unijnych:

a) prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej projektów zgodnie z wytycznymi POKL,
b) prowadzenie rozliczeń finansowych projektów w tym: zestawień do opracowania części finansowej wniosków o płatność,
c) terminowe sporządzanie i przekazywanie do IP wniosków o płatność,
d) przygotowywanie i aktualizacja harmonogramów płatności,
e) współpraca z Świętokrzyskim Biurem Rozwoju Regionalnego – Biurem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
f) sporządzanie formularza PEFS 2007,
g) prowadzenie analitycznej i syntetycznej ewidencji księgowej w zakresie planowanych dochodów i wydatków budżetowych,
h) wstępna kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z budżetem Gminy i planami finansowymi jednostek organizacyjnych,
i) kontrola formalno-rachunkowa zgodności sprawozdań z księgami rachunkowymi i dowodami księgowymi jednostek organizacyjnych Gminy,
j) prowadzenie ewidencji księgowej spłacanych i zaciągniętych przez – Gminę kredytów i pożyczek.

 



Powrót