Wersja archiwalna z dnia 2012-05-09 12:17:35
|
Kontakt:
Tel:41-35-18-052 wew.16
e-mail:barbarakulis@opatowiec.pl, gosiakopec@opatowiec.pl,lukaszmarzec@opatowiec.pl
Do zadań Referatu Finansowego należy:
1) W zakresie planowania i realizacji budżetu Gminy: a) koordynacja prac związanych z planowaniem i ustalaniem projektu budżetu Gminy, b) opracowywanie założeń do projektu budżetu Gminy, c) opracowywanie projektu budżetu Gminy, d) opracowywanie okresowych analiz, informacji, sprawozdań budżetowych, e) przygotowywanie projektów zmian w budżecie, f) kontrola planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie zgodności z budżetem Gminy, g) prowadzenie ewidencji planu dochodów i wydatków w szczegółowości klasyfikacji budżetowej, h) sporządzanie analiz poziomu zadłużenia Gminy, i) prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków na działalność bieżącą i inwestycyjną, j) analiza bilansów spółek w których Gmina posiada udziały. 2) W zakresie księgowości i sprawozdawczości budżetowej Gminy: a) prowadzenie analitycznej i syntetycznej ewidencji księgowej w zakresie planowanych dochodów i wydatków budżetowych, b) przekazywanie środków finansowych na poszczególne konta bankowe jednostek budżetowych, zgodnie z planem i harmonogramem realizacji budżetu, c) przyjmowanie okresowych i rocznych sprawozdań jednostkowych z realizacji dochodów i wydatków jednostek organizacyjnych, d) przyjmowanie bilansów jednostek organizacyjnych podległych Gminie, e) sporządzanie zmian w funduszu jednostki, f) sporządzanie rachunków zysków i strat jednostki, g) sporządzanie bilansu skonsolidowanego, h) sporządzanie sprawozdań zbiorczych w zakresie całego budżetu Gminy, i) ewidencja księgowa spłacanych i zaciągniętych przez Gminę kredytów i pożyczek, j) sporządzanie bilansu z wykonania budżetu Gminy, k) wstępna kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z budżetem Gminy i planami finansowymi jednostek organizacyjnych, l) kontrola formalno- rachunkowa zgodności sprawozdań z księgami rachunkowymi i dowodami księgowymi jednostek organizacyjnych Gminy. 3) W zakresie wymiaru i księgowości podatków: a) opracowywanie projektów uchwał w sprawie stawek podatków i opłat lokalnych, b) prowadzenie spraw dotyczących wymiaru podatków i opłat lokalnych, c) prowadzenie spraw dotyczących wymiaru podatku rolnego wynikających z ustawy o podatku rolnym i leśnym, d) prowadzenie księgowości podatków i opłat, e) sporządzanie sprawozdań z wymiaru należności z wpływów podatkowych oraz zastosowanych ulg, a także informacji o utraconych dochodach z tytułu ulg i zwolnień ustawowych, f) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i o nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych, g) wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz przekazywanie ich do egzekucji, h) prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłaszania przedmiotów opodatkowania, i) przygotowywanie wniosków, decyzji lub stanowisk w sprawie stosowania ulg w podatkach, wynikających z ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, do których stosuje się przepisy ustawy – ordynacja podatkowa, j) prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 20 lutego 2009 roku o funduszu sołeckim. k) wydawanie zaświadczeń uprawniających do nabycia bonów paliwowych. 4) W zakresie egzekucji administracyjnej i sądowej: a) nadzór nad egzekucją należności Urzędu, b) tworzenie bazy materiału egzekucyjnego, c) stosowanie środków egzekucyjnych tj. egzekucji z rachunków bankowych, z wynagrodzenia za pracę, ze świadczeń z zaopatrzenia emerytalnego oraz ubezpieczenia społecznego, d) ewidencjonowanie wpłat z tytułu realizacji na tytułach wykonawczych, e) wystawianie ponagleń, upomnień, własnych tytułów wykonawczych oraz nakładanie kar pieniężnych w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji, f) rozpatrywanie zarzutów, zażaleń i wniosków złożonych w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji, g) kierowanie nakazów sądowych z nadania klauzulą wykonalności do właściwych zewnętrznych organów egzekucyjnych, h) wnioskowanie o egzekucję z nieruchomości dłużników, i) identyfikacja nieruchomości dłużników, zapisów w księgach wieczystych, rejestrach handlowych, j) sporządzanie do sądów wniosków w sprawie wpisów, wykreśleń hipotek przymusowych, wpisów do Krajowego Rejestru Sądowego. 5) W zakresie księgowości Urzędu Gminy – jednostki budżetowej: a) obsługa finansowo- księgowa dotycząca zadań rzeczowych ujętych w planie finansowym Urzędu Gminy, zadań inwestycyjnych prowadzonych przez Gminę i funduszy celowych, b) prowadzenie ewidencji księgowej związanej z naliczaniem wynagrodzeń z tytułu umów o pracę, umów zleceń i o dzieło, nagród, diet radnych, c) prowadzenie rodzajowej ewidencji księgowej majątku Gminy według klasyfikacji rodzajowej środków trwałych, d) prowadzenie rejestru podatku VAT naliczonego, e) prowadzenie rejestru podatku VAT należnego wynikającego z faktur, f) sporządzanie list płac, g) naliczanie i odprowadzanie pochodnych od funduszu płac oraz podatku dochodowego od osób fizycznych. h) rozliczanie poleceń wyjazdu służbowego zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. 6. w zakresie księgowości budżetowej i rozliczeń projektów unijnych: a) prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej projektów zgodnie z wytycznymi POKL, b) prowadzenie rozliczeń finansowych projektów w tym: zestawień do opracowania części finansowej wniosków o płatność, c) terminowe sporządzanie i przekazywanie do IP wniosków o płatność, d) przygotowywanie i aktualizacja harmonogramów płatności, e) współpraca z Świętokrzyskim Biurem Rozwoju Regionalnego – Biurem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, f) sporządzanie formularza PEFS 2007, g) prowadzenie analitycznej i syntetycznej ewidencji księgowej w zakresie planowanych dochodów i wydatków budżetowych, h) wstępna kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z budżetem Gminy i planami finansowymi jednostek organizacyjnych, i) kontrola formalno-rachunkowa zgodności sprawozdań z księgami rachunkowymi i dowodami księgowymi jednostek organizacyjnych Gminy, j) prowadzenie ewidencji księgowej spłacanych i zaciągniętych przez – Gminę kredytów i pożyczek.
|