Stanowisko ds.obywatelskich,Obrony Cywilnej i Zarządzania KryzysowegoDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2012-05-09 12:19:42

Kontakt:

Tel:41-35-18-052 wew.14

e-mail:oc@opatowiec.pl

 

Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw obywatelskich, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego należy:

1) w zakresie spraw obywatelskich:
a) wydawanie dowodów osobistych,
b) gromadzenie kopert osobowych,
c) prowadzenie ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów
osobistych,
d) prowadzenie dokumentacji wydawanych dowodów osobistych –
koperty osobowe,
e) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pośrednictwa w wydawaniu
dowodów osobistych,
2) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie pozwoleń na
przeprowadzenie zbiórki publicznej na obszarze Gminy,
3) wydawanie decyzji administracyjnej w sprawie zezwolenia na
przeprowadzenie imprezy masowej,
4) rozpatrywanie spraw z zakresu zgromadzeń publicznych,
5) nadzór nad działalnością stowarzyszeń i organizacji społecznych,
6) prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową na terenie Gminy:
a) koordynowanie przedsięwzięć ochrony p-poż w Gminie,
b) przygotowanie jednostek OSP do zwalczania zagrożeń pożarowych,
c) planowanie i organizowanie wspólnych ćwiczeń jednostek OSP oraz
zawodów strażackich,
d) planowanie środków finansowych na organizację i przygotowanie do
działań ratowniczych jednostek OSP,
e) rozliczanie jednostek OSP z paliw,
f) udzielanie pomocy jednostkom OSP w prowadzeniu niezbędnej
dokumentacji.
7) prowadzenie spraw obronnych w Gminie zgodnie z obowiązującymi
przepisami w tym zakresie,
8 ) prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej w Gminie zgodnie
z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
9) prowadzenie spraw z zakresu powszechnego obowiązku obrony:
a) prowadzenie rejestracji przedpoborowych,
b) wzywanie poborowych do stawiennictwa przed komisją lekarską i komisją
poborową,
c) nanoszenie książeczek wojskowych do kart KOM,
d) współudział w organizacji kwalifikacji wojskowej,
e) prowadzenie spraw dotyczących uznania Ŝołnierza ,poborowego za
sprawującego bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny,
f) organizowanie doręczenia kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych
oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie
wojny,
10) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym:
a) przygotowanie do działania centrum zarządzania,
b) nadzorowanie, planowanie i opracowanie procedur zapewnienia łączności
kryzysowej,
c) planowanie i realizowanie funkcji ostrzegania i alarmowania,
d) utrzymywanie w ciągłej aktualności list powiadamiania osób funkcyjnych
o sytuacji kryzysowej,
e) zbieranie, analizowanie i opracowywanie informacji dla potrzeb reagowania
kryzysowego,
f) utrzymanie stałej łączności z osobami dowodzącymi działaniami
reagowania kryzysowego w miejscu zdarzenia oraz przekazywanie decyzji
Wójta dotyczących prowadzenia akcji,
g) opracowywanie i przesyłanie informacji do powiatowego centrum
zarządzania kryzysowego.
12) realizacja zadań w zakresie ochrony informacji niejawnych:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,
b) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są
wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje
niejawne,
c) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
o ochronie tych informacji,
d) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
e) opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych i nadzorowanie jego
realizacji,
f) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
13 ) pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
14) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
a) przestrzeganie przepisów i zasad bhp w Urzędzie,
b) przedstawianie Wójtowi pokontrolnej analizy stanu bhp wraz z koniecznymi
wnioskami i propozycjami,
c) współdziałanie z PIP,
d) prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie akt dotyczących
wypadków przy pracy,
e) organizowanie szkoleń bhp przed dopuszczeniem do pracy i szkoleń
okresowych,
f) organizowanie badań profilaktycznych pracowników ,
g) współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie profilaktycznej opieki
zdrowotnej nad pracownikami Urzędu.
15)Nadzór nad wykorzystaniem koparko-spycharki typu „Ostrówek” i spychacza typu DT-75 poprzez prowadzenie ewidencji pracy tego sprzętu.

 

 



Powrót