Stanowisko ds. Inwestycji i budownictwa Do druku
Wersja archiwalna z dnia 2012-01-25 11:24:26

Kontakt:

Tel:41-35-18-052 wew.12

e-mail:krzak.piotr@opatowiec.pl

Do zadań stanowiska do spraw Inwestycji i Budownictwa należą:

1. w zakresie inwestycji:
1) opracowanie studiów, analiz oraz projektów założeń planów rozwoju Gminy,
2) opracowywanie wieloletnich rocznych planów inwestycyjnych Gminy,
3) zabezpieczenie niezbędnej dokumentacji prawnej i technicznej dla
planowanych zadań inwestycyjnych na terenie Gminy,
4) przygotowywanie materiałów do organizowania przetargów na planowane
roboty z zakresu inwestycji,
5) przygotowywanie projektów umów z wykonawcami na roboty projektowe oraz
na roboty budowlano-montażowe,
6) przygotowywanie niezbędnych dokumentów przy występowaniu o środki
finansowe poza środkami budżetowymi Gminy,
7) sprawdzanie faktur wystawionych przez wykonawcę pod względem formalnoprawnym,
8 ) dokonywanie końcowego rozliczenia inwestycji,
9) współpraca z innymi stanowiskami w celu prawidłowej realizacji
wyznaczonych działań.
2. W zakresie pozyskiwania finansowych środków zewnętrznych:
1) współpraca z referatami i samodzielnymi stanowiskami pracy w zakresie
opracowania projektów w celu pozyskiwania środków zewnętrznych,
2) pozyskiwanie środków unijnych poprzez koordynację procesu przygotowania
odpowiednich strategii działania,
3) przygotowywanie wniosków o dotacje finansowe przy współpracy
z odpowiednimi komórkami,
4) pomoc w rozliczaniu przyznanych dotacji w ramach wnioskowanych środków,
5) współpraca z samorządami lokalnymi w ramach ubiegania się o środki unijne.
3. W zakresie realizacji ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym:
1) przygotowanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
2) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem
dokumentów planistycznych,
3) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie
odpisów i wyrysów,
4) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego,
5) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy,
6) dokonanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego,
7) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy
i zagospodarowania terenu,
8 ) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania
terenu,
9) rejestrowanie i analizowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu
wydawanych przez inne organy administracji publicznej,
10) koordynacja działań związanych z opiniowaniem projektów decyzji
inwestycji celu publicznego decyzji o warunkach zabudowy,
11) wydawanie postanowień na podział działek zgodnie z planem
zagospodarowania przestrzennego,
12) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy w przypadku braku planu
zagospodarowania przestrzennego.
4. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i wydawaniem decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
5. Uzgadnianie wniosków o udzielenie koncesji na wydobywanie kopalin.
6. Opiniowanie wniosków w sprawie zatwierdzania prac geologicznych, których
wykonanie nie wymaga uzyskania koncesji.
7. Opracowanie corocznego sprawozdania z postępowań o udzielenie zamówień
publicznych prowadzonych przez Urząd Gminy Opatowiec oraz gminne
jednostki organizacyjne na potrzeby Urzędu Zamówień Publicznych.
8. Sporządzanie rocznych planów zamówień publicznych dla Urzędu Gminy na
podstawie danych uzyskanych od poszczególnych pracowników.

 



Powrót