Wersja archiwalna z dnia 2012-01-25 11:24:32
|
Kontakt:
Tel:41-35-18-052 wew.12
e-mail:janzbertek@opatowiec.pl
Do zadań stanowiska pracy do spraw Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy:
1. W zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej: 1) administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi, 2) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania i modernizacja systemów infrastruktury komunalnej, usług komunalnych i utrzymania zieleni oraz współpraca z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie, 3) zapewnienie prawidłowego stanu technicznego obiektów użyteczności publicznej, 5) zarząd nieruchomościami wspólnymi, 6) przyznawanie lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych, 7) egzekucja w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej, 8 ) przygotowywanie projektów umów z najemcami lokali komunalnych. 9) realizacja zadań z zakresu zaopatrzenia w energię elektryczną poprzez organizację oświetlenia miejsc publicznych, dróg i ulic na terenie Gminy, 10) realizacja zadań z zakresu zaopatrzenia w wodę poprzez ścisłą współpracę z jednostką zaopatrującą mieszkańców Gminy w wodę, 10)organizacja robót komunalnych, 11) utrzymywanie i konserwacja cmentarzy wojennych, miejsc pochowków Żołnierzy oraz miejsc pamięci narodowej. 2. W zakresie realizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach: 1) przygotowanie projektu regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy, 2) nadzór nad funkcjonowaniem oczyszczalni ścieków w Gminie 3) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania, 4) prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli obowiązków wynikających z ustawy. 3. W zakresie realizacji ustawy o odpadach: 1) opracowywanie, wdrażanie i nadzór nad realizacją gminnego planu gospodarowania odpadami komunalnymi, 2) dokonywanie kontroli w zakresie przewidzianym ustawą, 3) opiniowanie gospodarki odpadami niebezpiecznymi, 4) opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów, 5) opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, 6) ochrony środowiska przed odpadami, 4. Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów oraz wymierzanie kar za samowolne ich usuniecie. 5. Współdziałanie ze służbami inwestycyjnymi w zakresie planowania i realizacji inwestycji technicznych służących ochronie środowiska 6. Opracowywanie planów ochrony środowiska i określanie gminnych priorytetów ochrony środowiska. 7. Współdziałanie w zakresie likwidacji skutków klęsk żywiołowych 8. i nadzwyczajnych zagrożeń środowiska. 9. Prowadzenie Ewidencji Działalności Gospodarczej. 10). Nadzór nad wykorzystaniem samochodu służbowego poprzez utrzymanie samochodu w gotowości do jego używania oraz prowadzenie rejestru kart drogowych i ich rozliczanie.
|