Zamawiający:
Gmina Opatowiec
Adres:
ul. Rynek 3
28-520 Opatowiec
Kontakt:
tel. 41 35 18 052, fax. 41 35 18 034
E-mail:gmina@opatowiec.pl
Strona www: www.opatowiec.pl
Numer ID: 175
Data publikacji:
2020-05-13 22:32:06
Przedmiot: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Opatowiec
Treść przetargu:
Początek formularza
Ogłoszenie nr 539770-N-2020 z dnia 2020-05-13 r.
Gmina Opatowiec: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości
zlokalizowanych na terenie Gminy Opatowiec
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje
na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku
przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich
Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Opatowiec, krajowy numer identyfikacyjny 29101052400000, ul. Rynek 3 ,
28-520 Opatowiec, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 41 35 18 052,
e-mail informatyk@opatowiec.pl, faks 41 35 18 034.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.gminy.com.pl/opatowiec/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń
lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział
obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w
jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych
zamawiających):
I.4)
KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://bip.gminy.com.pl/opatowiec/
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.gminy.com.pl/opatowiec/
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone
jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
osobiście, pocztą lub kurierem
Adres:
Urząd Miasta i Gminy Opatowiec ul. Rynek 3 28-520 Opatowiec
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i transport
odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Opatowiec
Numer referencyjny: 271.8.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup
części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1
Podstawowe pojęcia użyte do określenia przedmiotu zamówienia: 1. Papier – należy
przez to rozumieć odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z
papieru i odpady opakowaniowe z tektury (15 01 01, 20 01 01). 2. Szkło – należy
przez to rozumieć odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła (15 01
07, 20 01 02). 3. Metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe
–należy przez to rozumieć odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali,
odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz
odpady opakowaniowe wielomateriałowe (15 01 06, 15 01 05, 15 01 02, 15 01 04,
20 01 39, 20 01 40). 4. Odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym
uwzględnieniem bioodpadów – należy przez to rozumieć odpady zielone łącznie z
odpadami kuchennymi: warzywne i owocowe (w tym obierki itp.), gałęzie drzew i
krzewów, skoszoną trawę, liście, kwiaty, trociny i korę drzew,
niezaimpregnowane drewno, resztki jedzenia (20 01 08, 20 02 01), 5. Popiół -
popioły z domowych palenisk (odpady komunalne, inne niewymienione frakcje
zbierane w sposób selektywny (20 01 99). 6. Odpady niesegregowane (zmieszane,
pozostałości z sortowania) – do pojemnika z odpadami zmieszanymi należy wrzucać
wszystko to, czego nie można odzyskać w procesie recyklingu, z wyłączeniem
odpadów niebezpiecznych. (20 03 01). 7. Odpady wielkogabarytowe – należy przez
to rozumieć odpady, które ze względu na swoje rozmiary lub masę nie mogą być
zbierane w typowych pojemnikach na odpady np. meble. Odpady wielkogabarytowe
będą klasyfikowane przez RIPOK (20 03 07). 8. Zużyty sprzęt elektryczny i
elektroniczny – rozumie się przez to zużyty sprzęt pochodzący z gospodarstw
domowych oraz zużyty sprzęt pochodzący ze źródeł innych niż gospodarstwa
domowe, który ze względu na charakter i ilość jest podobny do zużytego sprzętu
pochodzącego z gospodarstw domowych; za zużyty sprzęt pochodzący z gospodarstw
domowych uznaje się odpady powstałe ze sprzętu, który z dużym
prawdopodobieństwem będzie używany zarówno przez gospodarstwa domowe, jak i
przez użytkowników innych niż gospodarstwa domowe (20 01 35*, 20 01 36, 20 01 21*,
20 01 23*). 9. Zużyte opony – należy przez to rozumieć pochodzące od
mieszkańców zużyte opony samochodowe, motocyklowe, rowerowe. Zużyte opony będą
klasyfikowane przez RIPOK (16 01 03). 10. RIPOK – należy przez to rozumieć
Regionalną Instalacje do Przetwarzania Odpadów Komunalnych – Zakład Gospodarki
Odpadami Komunalnymi sp. z o.o. w Rzędowie wskazaną w Załączniku do Uchwały nr
XXV/356/16 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 lipca 2016 r. w
sprawie uchwalenia aktualizacji „Planu gospodarki odpadami dla województwa
świętokrzyskiego”. jako instalacji, w której odbywać się będzie
zagospodarowanie powstających w regionie odpadów komunalnych. 11. Raport
miesięczny – należy przez to rozumieć wszystkie informacje przekazane przez
Wykonawcę o stwierdzonych zdarzeniach, który to raport zawiera: dane kontaktowe
sporządzającego raport, wykaz punktów nie zarejestrowanych w systemie
Wykonawcy, wykaz niewykonanych usług i podanie przyczyny, wykaz miesięczny
ilości odebranych i przekazanych do „ZGOK” w Rzędowie odpadów z podziałem na
kody. 3.1.1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Odbiór i transport
odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Opatowiec,
takich jak: a) papier, tektura (15 01 01, 20 01 01) b) szkło (15 01 07, 20 01
02) c) metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (15 01 06, 15 01
05, 15 01 02, 15 01 04, 20 01 39, 20 01 40) d) odpady ulegające biodegradacji,
ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (20 01 08, 20 02 01) e) odpady
niesegregowane (zmieszane, pozostałości z sortowania) (20 03 01), f)
popiół/żużel (20 01 99), g) meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07), h)
zużyte opony (16 01 03), i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01
36*, 20 01 21*, 20 01 23*). Przedmiot zamówienia: Obejmuje 20 miejscowości:
Charbinowice, Chrustowice, Chwalibogowice, Kamienna, Kęsów, Kobiela, Kocina,
Kraśniów, Krzczonów, Ksany, Ławy, Mistrzowice, Opatowiec, Podskale, Rogów,
Rzemienowice, Senisławice, Trębaczów, Urzuty, Wyszogród (według danych z 31
grudnia 2019 r.): Ø Powierzchnia gminy- 6 841 ha, Ø Liczba osób zamieszkałych według deklaracji – 2 532
osób - w tym 183 mieszka w zabudowie wielorodzinnej, - 2 349 osób w zabudowie
jednorodzinnej. Ø Liczba obiektów: 1) nieruchomości
jednorodzinne zamieszkałe – ok 995, 2) budynki wielorodzinne – 10 w tym: - 8
budynków w sołectwie Krzczonów, - 2 budynki w sołectwie Opatowiec. 3) 4 budynki
komunalne (przy budynkach komunalnych niesegregowanych (zmieszane) oraz
segregowane odpady komunalne odbierane będą jak w zabudowie wielorodzinnej,
czyli w systemie pojemnikowym) 4) Około 53 punkty, w których wykonywana jest
działalność gospodarcza (odpady zbierane jak w zabudowie jednorodzinnej), 5)
nieruchomości zamieszkałych czasowo wynosi ok 50. • Szacunkowa ilość
pojemników: 1) ok. 1032 szt. pojemników 120 l., 2) ok. 15 szt. pojemników 240
l., 3) ok. 35 szt. pojemników 1100 l., 4) ok 3 szt. pojemników KP 7 odkrytych,
5) ok. 2 szt. pojemników typu KONFISKATOR, 6) ok 2 szt. pojemników na odpady
niebezpieczne, 7) ok 10 szt. pojemników na zużyte baterie. • PSZOK -1 w
miejscowości Krzczonów. Tabela przedstawia szacunkową ilość odpadów zebranych z
całego ternu Gminy Opatowiec od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. Gmina Opatowiec
Zmieszane odpady opakowaniowe 38,92 Mg Szkło 35,29 Mg Opakowania z papieru i
tektury 0,129 Mg Opakowania z Metali i z tworzyw sztucznych 9,27 Mg Odpady
niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 343,64 Mg Odpady komunalne nie
wymienione w innych podgrupach 8,90 Mg Odpady wielkogabarytowe 63,02 Mg Razem:
499,17 Mg Ø Częstotliwość wywozu odpadów komunalnych w domach
jednorodzinnych zamieszkałych: • segregowane – 1 raz w miesiącu •
niesegregowane (zmieszane): - od listopada do marca – 1 raz w miesiącu, - od
kwietnia do październik – 1 raz na 2 tygodnie. • biodegradacyjne: - od
listopada do marca – 1 raz w miesiącu, - od kwietnia do października – 1 raz na
2 tygodnie. • wielkogabarytowe – 2 razy w roku. Ø Częstotliwość wywozu odpadów
komunalnych w budynkach wielorodzinnych: • segregowane – 1 raz w miesiącu •
niesegregowane (zmieszane): - od listopada do marca – 1 raz w miesiącu, - od
kwietnia do październik – 1 raz na 2 tygodnie. • biodegradacyjne: - od
listopada do marca – 1 raz w miesiącu, - od kwietnia do października – 1 raz na
2 tygodnie. • wielkogabarytowe – 2 razy w roku. Ø Częstotliwość wywozu odpadów
komunalnych w nieruchomościach niezamieszkałych: • segregowane – 1 raz w
miesiącu • niesegregowane (zmieszane): - od listopada do marca – 1 raz w
miesiącu, - od kwietnia do październik – 1 raz na 2 tygodnie. • biodegradacyjne:
- od listopada do marca – 1 raz w miesiącu, 1- od kwietnia do października – 1
raz na 2 tygodnie. • wielkogabarytowe – 2 razy w roku. Ø Częstotliwość odbioru z PSZOK w Krzczonowie: •
wielkogabarytowe – na bieżąco, w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia
pojemnika), na zgłoszeni pisemne, telefoniczne, e-mail, • sprzęt elektryczny i
elektroniczny - na bieżąco, w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia
pojemnika), na zgłoszeni pisemne, telefoniczne, e-mail, • niebezpieczne odpady
komunalne takie jak rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, oleje, tłuszcze, farby
itd. (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie odpadów
20) - na bieżąco, w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia pojemnika), na
zgłoszeni pisemne, telefoniczne, e-mail UWAGA! Wykonawcy muszą być świadomi z
tego, że rzeczywiste ilości odebranych i przetransportowanych odpadów mogą
różnić się od szacunkowej ilości odpadów komunalnych. Podane powyżej ilości
punktów odbioru odpadów mogą również ulec zmianie. Zgodnie z ustawą o
utrzymaniu czystości i porządku w gminach nieruchomości niezamieszkałe mają
prawo wystąpić z gminnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, co może
skutkować mniejszą ilością odpadów. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić
Wykonawcy wynagrodzenie za faktyczne odebrane i przetransportowane ilości
odpadów komunalnych w kwocie brutto za 1 Mg. W przypadku, gdy liczba
mieszkańców lub ilość ton odpadów zmaleje w stosunku do wielkości podanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia Wykonawcy nie przysługuje żadne
roszczenia w stosunku do Zamawiającego, w tym żądanie realizacji umowy do
wysokości 100% ceny umowy. Zakładamy, iż ilość odpadów biodegradowalnych
ulegnie zmniejszeniu na poczet ich zbiórki w przydomowych kompostownikach. 3.1
Wszystkie odebrane odpady objęte niniejszym zamówieniem przekazywane będą do
instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w Rzędowie prowadzonej przez
Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. Należności za dostarczone do
stacji odpady dla „ZGOK” Sp. z o. o. będzie regulował (płacił) Zamawiający tj.:
Gmina Opatowiec. 3.2 Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych
gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności
od 110 l do 1100 l, KP 5 i KP 7 oraz w workach o pojemności od 60 l do 120 l.,
3.3 Wykonawca zaopatrza właścicieli posesji w worki, pojemniki lub kontenery, a
właściciele nieruchomości będę utrzymywać je w odpowiednim stanie technicznym i
sanitarnym. Worki do odbioru selektywnych odpadów komunalnych powinny być: - materiał
– folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej
wytrzymałość worków oznakowane nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone.
Obowiązują 4 rodzaje worków: - żółty- na tworzywa sztuczne, odpady
wielomateriałowe oraz drobny metal, - niebieski – na makulaturę i tekstylia, -
zielony – na szkło i opakowania szklane, - brązowy – na bioodpady. Wykonawca
będzie uzupełniał na własny koszt worki do selektywnej zbiórki odpadów
komunalnych, pokaż do razowym odbiorze zapełnionego worka, poprze pozostawienia
przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków ilości odpowiadającej ilości
odebranych worków. 3.4 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów
komunalnych: w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego w terminach
wynikających z przyjętego harmonogramu niezależnie od warunków atmosferycznych,
pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w
sposób wykluczający mieszanie odpadów, w każdej ilości nagromadzonych odpadów,
a także odpadów leżących luzem przy pojemnikach lub kontenerach, a także do
zabezpieczenia odpadów przed wysypaniem w trakcie odbioru i transportu. W
przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia
odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam itd.). 3.5 Jeżeli w toku
realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników ich
naprawienia i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. W
przypadku braku możliwości naprawy pojemnika Wykonawca udostępni nowy pojemnik
bez uszkodzeń i wad w terminie do 5 dni roboczych od zgłoszenia. Wykonawca
powinien być ubezpieczony na taką ewentualność. 3.6 Wykonawca zobowiązany jest
do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawa, a w
szczególności – ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i
porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.), - ustawy z 14
grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.), - ustawy z
dnia 29 maja 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2019 r. poz. 521 ze
zm.), - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie
szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (tj..
Dz. U. z 2019 r. poz. 2028 ze zm.), aktualnego Wojewódzkiego Programu
Gospodarki Odpadami dla województwa świętokrzyskiego. 3.7 Wykonawca zobowiązany
jest do odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i
elektronicznego i małych opon – 2 razy w okresie trwania umowy w formie tzw.,
wystawki’’ bezpośrednio sprzed terenu nieruchomości oraz odbioru z PSZOK w
miarę potrzeb na zgłoszenie pisemne, telefoniczne lub e-mailowe. 3.8 Zbieranie
oraz transport odpadów ze szkła, w tym odpadów opakowaniowych ze szkła musi
odbywać się pojazdem bez funkcji kompaktowania. 3.9 Harmonogram powinien być
sformułowany w sposób przejrzysty, zawierać nazwy miejscowości, z których
będzie realizowany odbiór i transport odpadów komunalnych oraz wskazywać
terminy odbierania poszczególnych frakcji odpadów z nieruchomości. 3.10
Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram na cały okres re
Załączone pliki |
Ogłoszenie o zamówieniu (Ogloszenie_o_zamowienie_odpady_2020.pdf - 280.117 KB) | |
Data publikacji: 2020-05-13 22:32:41 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
SIWZ wraz załącznikami (SIWZ_Odpady_2020.pdf - 644.48 KB) | |
Data publikacji: 2020-05-13 22:33:28 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Informacja dla wykonawców nr 1 (Informacja_dla_wykonawcow_nr_1odp.pdf - 311.327 KB) | |
Data publikacji: 2020-05-18 15:49:16 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Załącznik nr 1 do SIWZ- Formularz Ofertowy (zalacznik_nr_1_271._8_2020.docx - 15.45 KB) | |
Data publikacji: 2020-05-18 15:49:52 Redaktor: Bartosz Jasiński | |
Informacja z otwarcia ofert (informacja_z_otwarcia_ofert_271_8_2020.pdf - 404.808 KB) | |
Data publikacji: 2020-05-21 14:49:37 Redaktor: Bartosz Jasiński |
Opublikował: Bartosz Jasiński, data publikacji: 2020-05-13 22:34:32
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu