Wersja do druku

Zamawiający:

Gmina Opatowiec

Adres:
ul. Rynek 3
28-520 Opatowiec

Kontakt:
tel. 41 35 18 052, fax. 41 35 18 034
E-mail:gmina@opatowiec.pl
Strona www: www.opatowiec.pl

Numer ID: 175

Data publikacji:
2020-05-13 22:32:06

Przedmiot: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Opatowiec

Treść przetargu:

Początek formularza



Ogłoszenie nr 539770-N-2020 z dnia 2020-05-13 r.

Gmina Opatowiec: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Opatowiec
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatowiec, krajowy numer identyfikacyjny 29101052400000, ul. Rynek  3 , 28-520  Opatowiec, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 41 35 18 052, e-mail informatyk@opatowiec.pl, faks 41 35 18 034.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.gminy.com.pl/opatowiec/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
http://bip.gminy.com.pl/opatowiec/


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://bip.gminy.com.pl/opatowiec/


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres

 

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
osobiście, pocztą lub kurierem
Adres:
Urząd Miasta i Gminy Opatowiec ul. Rynek 3 28-520 Opatowiec


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Opatowiec
Numer referencyjny: 271.8.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1 Podstawowe pojęcia użyte do określenia przedmiotu zamówienia: 1. Papier – należy przez to rozumieć odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury (15 01 01, 20 01 01). 2. Szkło – należy przez to rozumieć odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła (15 01 07, 20 01 02). 3. Metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe –należy przez to rozumieć odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe (15 01 06, 15 01 05, 15 01 02, 15 01 04, 20 01 39, 20 01 40). 4. Odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów – należy przez to rozumieć odpady zielone łącznie z odpadami kuchennymi: warzywne i owocowe (w tym obierki itp.), gałęzie drzew i krzewów, skoszoną trawę, liście, kwiaty, trociny i korę drzew, niezaimpregnowane drewno, resztki jedzenia (20 01 08, 20 02 01), 5. Popiół - popioły z domowych palenisk (odpady komunalne, inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (20 01 99). 6. Odpady niesegregowane (zmieszane, pozostałości z sortowania) – do pojemnika z odpadami zmieszanymi należy wrzucać wszystko to, czego nie można odzyskać w procesie recyklingu, z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych. (20 03 01). 7. Odpady wielkogabarytowe – należy przez to rozumieć odpady, które ze względu na swoje rozmiary lub masę nie mogą być zbierane w typowych pojemnikach na odpady np. meble. Odpady wielkogabarytowe będą klasyfikowane przez RIPOK (20 03 07). 8. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – rozumie się przez to zużyty sprzęt pochodzący z gospodarstw domowych oraz zużyty sprzęt pochodzący ze źródeł innych niż gospodarstwa domowe, który ze względu na charakter i ilość jest podobny do zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych; za zużyty sprzęt pochodzący z gospodarstw domowych uznaje się odpady powstałe ze sprzętu, który z dużym prawdopodobieństwem będzie używany zarówno przez gospodarstwa domowe, jak i przez użytkowników innych niż gospodarstwa domowe (20 01 35*, 20 01 36, 20 01 21*, 20 01 23*). 9. Zużyte opony – należy przez to rozumieć pochodzące od mieszkańców zużyte opony samochodowe, motocyklowe, rowerowe. Zużyte opony będą klasyfikowane przez RIPOK (16 01 03). 10. RIPOK – należy przez to rozumieć Regionalną Instalacje do Przetwarzania Odpadów Komunalnych – Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi sp. z o.o. w Rzędowie wskazaną w Załączniku do Uchwały nr XXV/356/16 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie uchwalenia aktualizacji „Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego”. jako instalacji, w której odbywać się będzie zagospodarowanie powstających w regionie odpadów komunalnych. 11. Raport miesięczny – należy przez to rozumieć wszystkie informacje przekazane przez Wykonawcę o stwierdzonych zdarzeniach, który to raport zawiera: dane kontaktowe sporządzającego raport, wykaz punktów nie zarejestrowanych w systemie Wykonawcy, wykaz niewykonanych usług i podanie przyczyny, wykaz miesięczny ilości odebranych i przekazanych do „ZGOK” w Rzędowie odpadów z podziałem na kody. 3.1.1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Opatowiec, takich jak: a) papier, tektura (15 01 01, 20 01 01) b) szkło (15 01 07, 20 01 02) c) metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (15 01 06, 15 01 05, 15 01 02, 15 01 04, 20 01 39, 20 01 40) d) odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (20 01 08, 20 02 01) e) odpady niesegregowane (zmieszane, pozostałości z sortowania) (20 03 01), f) popiół/żużel (20 01 99), g) meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07), h) zużyte opony (16 01 03), i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01 36*, 20 01 21*, 20 01 23*). Przedmiot zamówienia: Obejmuje 20 miejscowości: Charbinowice, Chrustowice, Chwalibogowice, Kamienna, Kęsów, Kobiela, Kocina, Kraśniów, Krzczonów, Ksany, Ławy, Mistrzowice, Opatowiec, Podskale, Rogów, Rzemienowice, Senisławice, Trębaczów, Urzuty, Wyszogród (według danych z 31 grudnia 2019 r.):
Ø Powierzchnia gminy- 6 841 ha, Ø Liczba osób zamieszkałych według deklaracji – 2 532 osób - w tym 183 mieszka w zabudowie wielorodzinnej, - 2 349 osób w zabudowie jednorodzinnej. Ø Liczba obiektów: 1) nieruchomości jednorodzinne zamieszkałe – ok 995, 2) budynki wielorodzinne – 10 w tym: - 8 budynków w sołectwie Krzczonów, - 2 budynki w sołectwie Opatowiec. 3) 4 budynki komunalne (przy budynkach komunalnych niesegregowanych (zmieszane) oraz segregowane odpady komunalne odbierane będą jak w zabudowie wielorodzinnej, czyli w systemie pojemnikowym) 4) Około 53 punkty, w których wykonywana jest działalność gospodarcza (odpady zbierane jak w zabudowie jednorodzinnej), 5) nieruchomości zamieszkałych czasowo wynosi ok 50. • Szacunkowa ilość pojemników: 1) ok. 1032 szt. pojemników 120 l., 2) ok. 15 szt. pojemników 240 l., 3) ok. 35 szt. pojemników 1100 l., 4) ok 3 szt. pojemników KP 7 odkrytych, 5) ok. 2 szt. pojemników typu KONFISKATOR, 6) ok 2 szt. pojemników na odpady niebezpieczne, 7) ok 10 szt. pojemników na zużyte baterie. • PSZOK -1 w miejscowości Krzczonów. Tabela przedstawia szacunkową ilość odpadów zebranych z całego ternu Gminy Opatowiec od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. Gmina Opatowiec Zmieszane odpady opakowaniowe 38,92 Mg Szkło 35,29 Mg Opakowania z papieru i tektury 0,129 Mg Opakowania z Metali i z tworzyw sztucznych 9,27 Mg Odpady niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 343,64 Mg Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach 8,90 Mg Odpady wielkogabarytowe 63,02 Mg Razem: 499,17 Mg Ø Częstotliwość wywozu odpadów komunalnych w domach jednorodzinnych zamieszkałych: • segregowane – 1 raz w miesiącu • niesegregowane (zmieszane): - od listopada do marca – 1 raz w miesiącu, - od kwietnia do październik – 1 raz na 2 tygodnie. • biodegradacyjne: - od listopada do marca – 1 raz w miesiącu, - od kwietnia do października – 1 raz na 2 tygodnie. • wielkogabarytowe – 2 razy w roku. Ø Częstotliwość wywozu odpadów komunalnych w budynkach wielorodzinnych: • segregowane – 1 raz w miesiącu • niesegregowane (zmieszane): - od listopada do marca – 1 raz w miesiącu, - od kwietnia do październik – 1 raz na 2 tygodnie. • biodegradacyjne: - od listopada do marca – 1 raz w miesiącu, - od kwietnia do października – 1 raz na 2 tygodnie. • wielkogabarytowe – 2 razy w roku. Ø Częstotliwość wywozu odpadów komunalnych w nieruchomościach niezamieszkałych: • segregowane – 1 raz w miesiącu • niesegregowane (zmieszane): - od listopada do marca – 1 raz w miesiącu, - od kwietnia do październik – 1 raz na 2 tygodnie. • biodegradacyjne: - od listopada do marca – 1 raz w miesiącu, 1- od kwietnia do października – 1 raz na 2 tygodnie. • wielkogabarytowe – 2 razy w roku. Ø Częstotliwość odbioru z PSZOK w Krzczonowie: • wielkogabarytowe – na bieżąco, w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia pojemnika), na zgłoszeni pisemne, telefoniczne, e-mail, • sprzęt elektryczny i elektroniczny - na bieżąco, w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia pojemnika), na zgłoszeni pisemne, telefoniczne, e-mail, • niebezpieczne odpady komunalne takie jak rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, oleje, tłuszcze, farby itd. (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie odpadów 20) - na bieżąco, w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia pojemnika), na zgłoszeni pisemne, telefoniczne, e-mail UWAGA! Wykonawcy muszą być świadomi z tego, że rzeczywiste ilości odebranych i przetransportowanych odpadów mogą różnić się od szacunkowej ilości odpadów komunalnych. Podane powyżej ilości punktów odbioru odpadów mogą również ulec zmianie. Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nieruchomości niezamieszkałe mają prawo wystąpić z gminnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, co może skutkować mniejszą ilością odpadów. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy wynagrodzenie za faktyczne odebrane i przetransportowane ilości odpadów komunalnych w kwocie brutto za 1 Mg. W przypadku, gdy liczba mieszkańców lub ilość ton odpadów zmaleje w stosunku do wielkości podanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego, w tym żądanie realizacji umowy do wysokości 100% ceny umowy. Zakładamy, iż ilość odpadów biodegradowalnych ulegnie zmniejszeniu na poczet ich zbiórki w przydomowych kompostownikach. 3.1 Wszystkie odebrane odpady objęte niniejszym zamówieniem przekazywane będą do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w Rzędowie prowadzonej przez Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. Należności za dostarczone do stacji odpady dla „ZGOK” Sp. z o. o. będzie regulował (płacił) Zamawiający tj.: Gmina Opatowiec. 3.2 Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności od 110 l do 1100 l, KP 5 i KP 7 oraz w workach o pojemności od 60 l do 120 l., 3.3 Wykonawca zaopatrza właścicieli posesji w worki, pojemniki lub kontenery, a właściciele nieruchomości będę utrzymywać je w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym. Worki do odbioru selektywnych odpadów komunalnych powinny być: - materiał – folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków oznakowane nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone. Obowiązują 4 rodzaje worków: - żółty- na tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe oraz drobny metal, - niebieski – na makulaturę i tekstylia, - zielony – na szkło i opakowania szklane, - brązowy – na bioodpady. Wykonawca będzie uzupełniał na własny koszt worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, pokaż do razowym odbiorze zapełnionego worka, poprze pozostawienia przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków ilości odpowiadającej ilości odebranych worków. 3.4 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych: w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu niezależnie od warunków atmosferycznych, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów, w każdej ilości nagromadzonych odpadów, a także odpadów leżących luzem przy pojemnikach lub kontenerach, a także do zabezpieczenia odpadów przed wysypaniem w trakcie odbioru i transportu. W przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam itd.). 3.5 Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników ich naprawienia i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. W przypadku braku możliwości naprawy pojemnika Wykonawca udostępni nowy pojemnik bez uszkodzeń i wad w terminie do 5 dni roboczych od zgłoszenia. Wykonawca powinien być ubezpieczony na taką ewentualność. 3.6 Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawa, a w szczególności – ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.), - ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.), - ustawy z dnia 29 maja 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2019 r. poz. 521 ze zm.), - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (tj.. Dz. U. z 2019 r. poz. 2028 ze zm.), aktualnego Wojewódzkiego Programu Gospodarki Odpadami dla województwa świętokrzyskiego. 3.7 Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego i małych opon – 2 razy w okresie trwania umowy w formie tzw., wystawki’’ bezpośrednio sprzed terenu nieruchomości oraz odbioru z PSZOK w miarę potrzeb na zgłoszenie pisemne, telefoniczne lub e-mailowe. 3.8 Zbieranie oraz transport odpadów ze szkła, w tym odpadów opakowaniowych ze szkła musi odbywać się pojazdem bez funkcji kompaktowania. 3.9 Harmonogram powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, zawierać nazwy miejscowości, z których będzie realizowany odbiór i transport odpadów komunalnych oraz wskazywać terminy odbierania poszczególnych frakcji odpadów z nieruchomości. 3.10 Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram na cały okres re

Załączone pliki
Ogloszenie_o_zamowienie_odpady_2020.pdfOgłoszenie o zamówieniu (Ogloszenie_o_zamowienie_odpady_2020.pdf - 280.117 KB)
Data publikacji: 2020-05-13 22:32:41 Redaktor: Bartosz Jasiński
SIWZ_Odpady_2020.pdfSIWZ wraz załącznikami (SIWZ_Odpady_2020.pdf - 644.48 KB)
Data publikacji: 2020-05-13 22:33:28 Redaktor: Bartosz Jasiński
Informacja_dla_wykonawcow_nr_1odp.pdfInformacja dla wykonawców nr 1 (Informacja_dla_wykonawcow_nr_1odp.pdf - 311.327 KB)
Data publikacji: 2020-05-18 15:49:16 Redaktor: Bartosz Jasiński
zalacznik_nr_1_271._8_2020.docxZałącznik nr 1 do SIWZ- Formularz Ofertowy (zalacznik_nr_1_271._8_2020.docx - 15.45 KB)
Data publikacji: 2020-05-18 15:49:52 Redaktor: Bartosz Jasiński
informacja_z_otwarcia_ofert_271_8_2020.pdfInformacja z otwarcia ofert (informacja_z_otwarcia_ofert_271_8_2020.pdf - 404.808 KB)
Data publikacji: 2020-05-21 14:49:37 Redaktor: Bartosz Jasiński

Statystyki bieżącego przetarguWyświetleń: 750
Wprowadził do systemu: Bartosz Jasiński, data: 2020-05-13 22:32:06
Opublikował: Bartosz Jasiński, data publikacji: 2020-05-13 22:34:32
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu