Kompetencje Burmistrza Miasta i Gminy
Zadania Burmistrza Miasta i Gminy:
1) jest kierownikiem Urzędu,
2) gospodaruje mieniem komunalnym,
3) kieruje bieżącymi sprawami Gminy,
4) reprezentuje Gminę na zewnątrz,
5) prowadzi negocjacje w sprawach Gminy,
6) przedstawia Radzie Miejskiej projekty uchwał,
7) realizuje we współdziałaniu zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w ramach podpisanych porozumień,
8) sprawuje funkcję zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu Miasta i Gminy oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
9) wydaje decyzje w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
10) prowadzi politykę kadrową i gospodaruje funduszem płac,
11) realizuje budżet Gminy,
12) wydaje zarządzenia, pisma okólne, decyzje i polecenia służbowe,
13) zatwierdza zakresy czynności pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
14) przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków,
15) kieruje działaniami w czasie stanu klęski żywiołowej na terenie Gminy,
16) upoważnia Sekretarza, Skarbnika, Kierowników Referatów lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
17) przyjmuje oświadczenia o stanie majątkowym od Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
18) wykonuje inne zadania zastrzeżone przepisami prawa i uchwałami Rady Miejskiej dla Burmistrza,
19) sprawuje ogólne kierownictwo i nadzór nad realizacją zadań obronnych wykonywanych przez Gminę oraz podległe jednostki organizacyjne. Sprawuje funkcje Szefa Obrony Cywilnej Gminy i Przewodniczącego Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
20) Burmistrz nadzoruje działalność następujących Referatów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych:
a) Referat Finansowo- Budżetowy,
b) Instytucja Kultury pod nazwą Gminna Biblioteka Publiczna
c) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
d) Szkoła Podstawowa w Opatowcu
e) Szkoła Podstawowa w Krzczonowie
f) Samorządowy Zakład Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Opatowcu.
Burmistrza w czasie jego nieobecności zastępuje Zastępca Burmistrza /Sekretarz w zakresie określonym w paragrafie 17 z wyłączeniem spraw zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Burmistrza.
Wprowadził(a) do systemu: Winicjusz Włosowicz, data: 2012-01-23 08:38:25
Opublikował(a): Winicjusz Włosowicz, data publikacji: 2012-01-23 08:38:36
Ostatnia zmiana: Bartosz Jasiński, data: 2020-03-25 13:45:41
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony