11.Oficjalny wniosek/petycja na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w związku z art 241 KPA - Jawność i Transparentność w Gminach
Oficjalny wniosek/petycja na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w związku z art 241 KPA - Jawność i Transparentność w Gminach
Kierownik
Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art. 33
ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z
2020 r. poz. 713)
Dane
wnioskodawcy/petycjodawcy* znajdują się poniżej oraz - w załączonym
pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do
dyspozycji Ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
(t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 162) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o
petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1145, 1495)
Adresatem
Wniosku/Petycji* - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie
identyfikowalny za pośrednictwem adresu e-mail pod którym odebrano
niniejszy wniosek/petycję. Rzeczony adres e-mail uzyskano z Biuletynu
Informacji Publicznej Urzędu.
Niniejsze
pismo - zawiera wniosek o udostępnienie informacji publicznej -
sporządzony w trybie Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1429, z 2020 r. poz.
695)
W razie wątpliwości co do trybu jaki należy zastosować do naszego pisma - wnosimy o bezwzględne zastosowanie dyspozycji art. 222 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695)
Preamabuła Petycji/Wniosku:
Zdaniem
Wnioskodawcy Sfery Rządowe - w skali macro - coraz intensywniej
efektywniej walczą z epidemią SARS-CoV-2, zwanej w dalszej części
wniosku/petycji - „COVID-19”
Natomiast w Jednostkach Samorządu Terytorialnego - jak wynika z uzyskiwanych odpowiedzi - widać czasem nieracjonalne zachowania.
W ostatnim czasie zadawaliśmy niektórym gminom w Kraju pytania w trybie Ustawy o dostępie do informacji publicznej, czy kupowane za publiczne pieniądze maseczki oraz płyny do dezynfekcji posiadają odpowiednie certyfikaty.
Co
niepokojące - okazało się, że całkiem duża część Jednostek Samorządu
Terytorialnego (oczywiście nie wszystkie) - dokonała zakupu rzecznych
maseczek i płynów bez odpowiednich weryfikacji certyfikatów norm typu
EN 14683 i tym podobnych, norm dotyczących działania ochronnego,
wirusobójczego, skuteczności chemicznych środków dezynfekcyjnych i
antyseptycznych, certyfikatów, wydłużonych pozwoleń, atestów, etc
Część
gmin odpowiadało nawet, że na początku pandemii zakupywały duże ilości
maseczek bawełnianych - bez żadnych certyfikatów - sic !
Jesteśmy
przekonani, że nie stało się to z powodu złej woli, czy świadomego
działania - ale z powodu tego, że decyzje były podejmowane pod presją
czasu, nikt o ten obszar nie pytał, nikła byla świadomość przedmiotowych
zagadnień, etc
Dlatego uważamy, że to
czas aby zadawać pytania, sprawdzać, etc - tym bardziej, że chodzi o
nasze pieniądze (podatników) i bezpieczeństwo nas wszystkich, etc
Tymczasem obecny szybki progres epidemii (ponad 20 tys. zakażonych osób codziennie - na dzień przygotowywania niniejszego wniosku) oraz
fakt wydatkowania środków publicznych na cele niestandardowe - powinien
w naszym mniemaniu - tym bardziej wyczulić Decydentów - na stosowanie
wszelkich rozwiązań lege artis w tym zakresie.
ponadto:
art.
7 ust. 1 pkt. 5, etc Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (Dz.U.2018.994 t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713) - scilicet: “(…)
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych
gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:
5) ochrony zdrowia (…)
14) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli (…)”
Bezsprzeczną
podstawą naszego wniosku są również inne ustawowe przepisy
korespondujące z naszym wnioskiem, inter alia zawarte w Ustawie o
szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi
sytuacji kryzysowych oraz w odnośnym Rozporządzeniu Ministra Zdrowia
czy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 października 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych
ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
(Dz.U. 2020 poz. 1829)
Dotychczas
- jak wynika z przeprowadzonego przez nas rekonesansu - mieliśmy
wrażenie, że niewiele podejmuje się starań sanacyjnych w tym zakresie w
Gminach - ad exemplum: maseczki zakupywane przez niektóre gminy (jak
wynika z otrzymywanych przez nas odpowiedzi) nie posiadały odpowiednich
certyfikatów a płyny do dezynfekcji często posiadają jedynie certyfikaty
czasowe, etc
Pierwsze działania
(marzec/kwiecień 2020 r) z konieczności prowadzone ad hoc - siłą
rzeczy były obarczone wieloma nieprawidłowościami, etc
W
urzędach szczebla administracji rządowej - sytuacja - w naszym
mniemaniu - jest o wiele lepsza i ciągle ulega dalszej optymalizacji.
Chcąc
również - pro publico bono - uczestniczyć w procesie zwracania uwagi na
rzeczoną problematykę - nawiazując do uprzednio dostarczanych do JST
naszych wniosków również dot. innych obszarów - oraz korespondując z
art. 241 KPA - scilicet: "...przedmiotem wniosku mogą być
w szczególności sprawy dot. (…) zapobiegania nadużyciom (…) lepszego
zaspokajania potrzeb ludności,…” etc - wnosimy jak poniżej:
Treść Wniosku
Na
mocy art. 61 Konstytucji RP w związku z art. 6 ust. 1 pkt. lit. c
Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz.U.2015.2058 z dnia 2015.12.07) - wnosimy o udzielenie informacji
publicznej w przedmiocie określonym w poniższych punktach.
Ponownie
zaznaczmy, że jeśli Gmina nie jest w posiadaniu poniżej wnioskowanych
informacji publicznych - wnosimy o przekazanie naszego wniosku - ex
officio do Jednostki Organizacyjnej - nadzorowanej przez Gminę, która w
zakresie powierzonych jej kompetencji i zadań - jest w posiadaniu
wnioskowanych przez nas informacji. Wzmiankowane przekazanie do
Zakładku Komunalnego / Spółki Komunalnej / Oczyszczalni Ścieków lub
innej jednostki organizacyjnej - może nastąpić na podstawie art. 65
Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (
t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695) - lub innej podstawy - lege artis
- zastosowanej przez Urząd.
§1) Jaką
kwotę w ciągu ostatnich 8 miesięcy wydatkowała gmina na zakup rękawic
ochronnych, maseczek i przyłbic, płynów do dezynfekcji rąk i
powierzchni, etc. Wnioskodawca ma na myśli w tym przypadku - zakupione
przez Urząd środki ochrony, o których mowa w wyżej wzmiankowanym
Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 16 października 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. 2020 poz. 1829)
§1a) Wnosimy
o wyszczególnienie rodzajów zakupionych maseczek, typu: jednorazowe,
wielorazowe, zgodnie z PN-EN 149 półmaski o trzech klasach: FFP1
(najniższy poziom ochrony), FFP2 (średnia skuteczność) i FFP3 (duża
skuteczność), jednowarstwowe, wielowarstwowe, rodzaje rękawic i płynów
do dezynfekcji.
Odpowiedzi na
przedmiotowe pytanie - najlepiej (zdaniem wnioskodawcy) udzielić w
formie tabeli - z wyszczególnieniem w wierszach rodzaju środków ochrony,
a w przynależnej kolumnie kwot wydatkowanych na danych rodzaj środka
ochronnego.
Dla ułatwienia zaliczamy modelową odpowiedź z Gminy Trzciana (taka
forma odpowiedzi - w naszym mniemaniu) - z jednej strony w minimalnym
stopniu absorbuje czas Decydentów (gminy posiadają tego typu
zestawienia) - z drugiej - wyczerpuje in plus oczekiwania wnioskodawcy
oraz daje obraz czy gmina działa lege artis, etc
Zdaniem
Wnioskodawcy udzielnie tego typu odpowiedzi pozwoli na wykonane
rekonesansu w Gminie w zakresie zakupów tego typu i pomoże ograniczyć w
przyszłości zakup tego typu produktów bez wymaganych certyfikatów - co
jak wynika z uzyskanych przez nas odpowiedzi - było częstą praktyką w
ostanim czasie.
§2) W
trybie wyżej podanych podstaw prawnych wnosimy o udzielnie informacji
publicznej kto jest ostatecznym użytkownikiem, rzeczonych zakupionych
przez Urząd środków ochrony, o których mowa w powyższym §. Wnioskodawca
ma na myśli w tym przypadku inter alia: Urzędników, Interesantów,
Uczniów w szkołach (czasami szkoły realizują tego typu zakupy samoistnie
z pominięciem Urzedu Gminy), Osoby odwiedzające jednostki kultury,
Pensjonariusze gminnych domów pomocy społecznej, Innych odbiorców -
jakich? etc
§3)
Czy wszystkie zakupywane środki ochrony, o których mowa w wyżej
wzmiankowanym §1 spełniają odnośne normy?, jeśli nie wnosimy o
wyszczególnienie zakupionych przez Urząd środków, które nie posiadają
stosownych certyfikatów i nie spełniają stosownych norm.
§4)
Czy urząd dba o komfort Osób/Dzieci stosujących zakrycia ust i nosa -
poprzez dostarczanie oprócz maseczek, innych środków zapewniających
szerszą ochronę, etc
§5)
W kontekście wyżej powołanego pytania - jeżeli odbiorcami
wzmiankowanych środków ochrony są również pracownicy Gminnych ZOZ’ów,
nauczyciele i kadra w szkołach właściwych miejscowo dla terenu gminy -
czy Zamawiający (Gmina) stosuje jakieś inne dodatkowe kryteria doboru
tego typu środków ochrony - tak aby zapobiegać niepożądanym skutkom
permanentnego stosowania maseczek u odbiorców szczególnie wrażliwych ?
§7)
Aby zachować pełną jawność i transparentność naszych działań
fakultatywnie (obowiązek istnieje w przypadku petycji - w przypadku
wniosków nie ma takiego obowiązku - jednakże zdaniem wnioskodawcy
jawność i transparentność jest zawsze uzasadniona z punktu widzenia
interesu społecznego - pro publico bono) - wnosimy o publikację
naszego wniosku oraz odnośnej odpowiedzi udzielonej przez Gminę
(Jednostkę Organizacyjną Gminy) w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy
lub w Oficjalnej Stronie Internetowej Gminy.
Osnowa Wniosku:
Pomimo,
że nie wnioskujemy o informację przetworzoną w zakresie wymagającym
znacznych nakładów pracy, uzasadniamy nasze pytania stosownie do
brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostępie do informacji
publicznej – tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza
próba optymalizacji tego obszaru wydaje się szczególnie istotna z
punktu widzenia uzasadnionego Interesu Społecznego
To
jak ważne jest stosowanie odpowiednich zabezpieczających procedur,
maseczek, przyłbic, pojemników, atestów, weryfikacji wynika choćby z
licznych doniesień medialnych, etc
Miliardy maseczek wędrują do kosza, a każda rozkłada się 450 lat. W czasie pandemii zapomnieliśmy o ekologii?
129
miliardów - tyle maseczek jednorazowych zużywamy każdego miesiąca na
całym świecie. **** Wiele z nich zamiast do kosza na śmieci trafia do
środowiska. (Vide- informacje za największymi serwisami informacyjnymi -
po wpisaniu hasła “maseczki odpady, 129 mld, etc” w wyszukiwarce
google
(…) UCL
Plastic Waste Innovation Hub wyliczył, że gdyby tylko w Wielkiej
Brytanii całe społeczeństwo nosiło maski wielokrotnego użytku, mogłoby
to zapobiec powstaniu 66 tys. ton odpadów z tworzyw sztucznych (w
dodatku zanieczyszczonych). (…)"
“(…) Szacuje się, że codziennie we Włoszech wyrzucanych jest 37,5 miliona maseczek i 80 milionów rękawiczek. (PAP) (…)
Wszystko
to dzieje się za publiczne (nasze pieniądze z podatków) może warto
zastanowić się nad zakupem maseczek lepszej jakości, etc
Mamy
nadzieję, że Urzędy stosując zasady uczciwej konkurencji oraz
racjonalnego wydatkowania środków publicznych - wdrożą odpowiednie
procedury - dzięki którym osiągnięte zostaną kolejne cele określone w
powołanych aktach prawnych.
Zdaniem
wnioskodawców dbałość o oszczędne, racjonalne i najbardziej efektywne
wydatowanie środków publicznych w oparciu o zasady uczciwej konkurencji -
powinna być nadrzędnym warunkiem sine qua non ewentualnego
wydatkowania środków publicznych.
Przykładem
w analizowanym obszarze może być stosowanie najwyższych norm - w
doborze środków ochrony - w obecnym czasie, kiedy Urzędy nie muszą już
działać ad hoc - pod presją czasu.
W
mniemaniu wnioskodawcy - podejmując ewentualne procedury sanacyjne i
optymalizacyjne w gminach, do których choćby w minimalnym stopniu
ewentualnie przyczyni się niniejszy wniosek - należy pamiętać, ze celem
optymalizacji ma być efektywniejsze i racjonalniejsze wydatkowanie
środków publicznych powierzonych Gminom przez Podatników i budżet
Państwa oraz lepsze zaspokajanie żywotnych potrzeb mieszkańców Gminy w
tym prawa do odpowiedniej jakości, atestowanych środków
dezynfekujących.
§8)
Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie
§7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w
sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z
dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) - na adres e-mail: chronmy-obywateli@samorzad.pl
§11)
Wnosimy o to, aby odpowiedź w przedmiocie powyższych petycji złożonych
na mocy art. 63 Konstytucji RP - w związku z art. 241 KPA, została
udzielona - zwrotnie na adres e-mail chronmy-obywateli@samorzad.pl
§12)
Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem
elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016
r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579
dnia 2016.09.29)
Wnioskodawca:
Osoba Prawna
Szulc-Efekt sp. z o. o.
Prezes Zarządu - Adam Szulc
ul. Poligonowa 1
04-051 Warszawa
nr KRS: 0000059459
Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln
Komentarz do Wniosku:
Adresat
jest jednoznacznie identyfikowany - na podstawie - unikalnego adresu
e-mail opublikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej Jednostki i
przypisanego do odnośnego Organu.
Rzeczony adres
e-mail - zgodnie z dyspozycją art. 1 i 8 ustawy o dostępie do informacji
publicznej - stanowiąc informację pewną i potwierdzoną - jednoznacznie
oznacza adresata petycji/wniosku. (Oznaczenie adresata petycji/wniosku)
Pomimo,
iż w rzeczonym wniosku powołujemy się na art. 241 Ustawy z dnia 14
czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23 t.j.
z dnia 2016.01.07) - w naszym mniemaniu - nie oznacza to, że Urząd
powinien rozpatrywać niniejsze wnioski w trybie KPA
W
opinii Wnioskodawcy Urząd powinien w zależności od dokonanej
interpretacji treści pisma - procedować nasze wnioski - w trybie
Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) lub odpowiednio
Ustawy o dostępie do informacji publicznej (wynika to zazwyczaj z jego
treści i powołanych podstaw prawnych).
Zatem - wg.
Wnioskodawcy niniejszy wniosek może być jedynie fakultatywnie
rozpatrywany - jako optymalizacyjny w związku z art. 241 KPA.
W
naszych wnioskach/petycjach często powołujemy sie na wzmiankowany
art. 241 KPA - scilicet: "Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności
sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia
pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego
zaspokajania potrzeb ludności.” - w sensie możliwości otwarcia procedury
sanacyjnej.
Każdy Podmiot mający styczność z Urzędem - ma prawo i obowiązek - usprawniać struktury administracji samorządowej.
Zatem pomimo formy zewnętrznej - Decydenci mogą/powinni dokonać własnej interpretacji - zgodnie z brzmieniem art. 222 KPA.
Nazwa
Wnioskodawca - jest dla uproszczenia stosowna jako synonim nazwy
“Podmiot Wnoszący Petycję” - w rozumieniu art. 4 ust. 4 Ustawy o
petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)
Pozwalamy
sobie również przypomnieć, że ipso iure art. 2 ust. 2 Ustawy o
dostępie do informacji publicznej “ (…) Od osoby wykonującej prawo do
informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub
faktycznego.
Wnioskodawca
- pro forma podpisał - niniejszy wniosek - bezpiecznym
kwalifikowanym podpisem elektronicznym (w załączeniu stosowne pliki) -
choć według aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie
powoduje bezprzedmiotowości wniosku, stosownie do orzeczenia: Naczelnego
Sądu Administracyjnego w Warszawie I OSK 1277/08. Podkreślamy
jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbę usprawnienia
organizacji działania Jednostek Administracji Publicznej - w celu
lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Do wniosku dołączono plik
podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawiera on
taką samą treść, jak ta która znajduje się w niniejszej wiadomości
e-mail. Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania
oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach
WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne.
Celem
naszych wniosków jest - sensu largo - usprawnienie, naprawa - na miarę
istniejących możliwości - funkcjonowania struktur Administracji
Publicznej - głownie w Gminach/Miastach - gdzie jak wynika z naszych
wniosków - stan faktyczny wymaga wszczęcia procedur sanacyjnych.
W Jednostkach Pionu Administracji Rządowej (w mniemaniu wnioskodawcy) - stan faktyczny jest o wiele lepszy.
Zwracamy
uwagę, że Ustawodawca do tego stopnia stara się - poszerzyć spektrum
możliwości porównywania cen i wyboru różnych opcji rynkowych oraz
przeciwdziałać korupcji w Administracji Publicznej - że nakazał w §6
ust. 2 pkt. 2 załącznika nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z
dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, (…) (Dz.
U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) - archiwizowanie, również wszystkich
niezamówionych ofert, a co dopiero petycji i wniosków optymalizacyjnych.
Cieszy nas ten fakt niemiernie, przyczyni się z pewnością do większej
rozwagi w wydatkowaniu środków publicznych.
Duża
ilość powoływanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże się z
tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w
rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w
przypadku nielicznych JST.
Jeżeli JST nie zgada się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy prawne akceptowane przez JST.
Dobro
Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem,
dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące
Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował w art. 63
Konstytucji RP: "Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w
interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów
władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku
z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji
publicznej." oraz w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP "Każdemu zapewnia się
wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania
informacji."
Pamiętajmy również o przepisach zawartych inter alia: w art.
225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub
zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia
materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w
granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy
jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy
organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i
innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub
dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub
wniosku."
Eksperci NIK piszą: "Niewielka liczba
składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg
złożonych do WSA, jak również liczba pozwów złożonych do sądów
rejonowych, świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu
powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony,
realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej
przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej
informacji publicznej" [Protokół pokontrolny dostępny w sieci Internet:
LBY-4101-09/2010]. Mamy nadzieję, zmienić powyższą ocenę, być może nasz
wniosek choć w niewielkim stopniu – przyczyni się do zwiększenia tych
wskaźników.
Postulujemy,
ABY NASZA PETYCJA/Wniosek NIE BYŁA W ŻADNYM RAZIE ŁĄCZONA Z
PÓŹNIEJSZYM jakimkolwiek trybem zamówienia nie musimy dodawać, że mamy
nadzieję, iż wszelkie postępowania będą prowadzone - jedynie - z
uwzględnieniem zasad uczciwej konkurencji - i o wyborze oferenta będą
decydować jedynie ustalone przez decydentów kryteria związane inter alia
z parametrami ofert oraz ceną.
Nasza
Petycja/Wniosek - mogą być jedynie traktowane jako przyczynek - do
zyskania percepcji u Decydentów w zakresie wdrożenia postępowania
sanacyjnego - w obszarze, ktory zdaniem wnioskodawcy wymaga podjęcia
działań optymalizacyjnych - celem zastosowania dyspozycji art. 241 KPA.
Oczywiście
- wszelkie ewentualne postępowania - ogłoszone przez Jednostkę
Administracji Publicznej - będące następstwem niniejszego wniosku -
należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania
środków publicznych - z uwzględnieniem stosowania zasad uczciwej
konkurencji, przejrzystości i transparentności - zatem w pełni lege
artis.
Ponownie
sygnalizujemy, że do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym
kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Weryfikacja podpisu i
odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia
opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą,
świadczących usługi certyfikacyjne.
Dla ułatwienia - poniżej modelowa odpowiedź z Gminy Trzcianka:
*******************************************************************
ODPOWIEDZ NA PETYCJĘ Z DNIA 03.11.2020 ROKU
*******************************************************************
Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 937
Wprowadził(a) do systemu: Leonard Wdowik, data: 2020-11-10 11:19:49
Opublikował(a): Leonard Wdowik, data publikacji: 2020-11-10 11:21:10
Ostatnia zmiana: Leonard Wdowik, data: 2020-11-10 11:21:10
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony