Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Referent ds. świadczeń rodzinnych i świadczeń Do druku
Wersja archiwalna z dnia 2017-06-29 08:18:08

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze –

Referent ds. świadczeń rodzinnych i świadczeń wychowawczych

 

 

  1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bejscach

28-512 Bejsce 252

tel. (41) 351 10 10 w.26

 

  1. Określenie stanowiska urzędniczego:

Referent ds. świadczeń rodzinnych i świadczeń wychowawczych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bejscach – pełny etat

Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę

 

 

 

Kandydat przystępujący do konkursu powinien spełniać następujące wymagania:

 

  1.  Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie lub posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej albo obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podejmowania zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

  2. wykształcenie wyższe magisterskie, ( preferowane kierunki studiów: prawo, administracja).

  3. staż pracy pożądany: zatrudnienie przez okres dłuższy niż 6 miesięcy w jednostce samorządu terytorialnego lub jednostce pomocy społecznej na podobnym stanowisku.

  4. niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.

  5. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

  6. znajomość obsługi komputera i programów biurowych.

  7. nieposzlakowana opinia.

  8. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku pracy.

  9. Znajomość ustaw:

  1. o świadczeniach rodzinnych,

  2. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,

  3. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,

  4. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „ Za życiem”,

  5. o pracownikach samorządowych oraz aktów wykonawczych do tych ustaw,

  6. kodeks postępowania administracyjnego

  7. kodeks rodzinny i opiekuńczy,

 

 

  1.  Wymagania dodatkowe:

 

  1. odpowiedzialność, samodzielność w działaniu, dokładność, komunikatywność

    i dyspozycyjność,

  2. Umiejętność analizy dokumentów,  korzystania z przepisów prawa, umiejętność pracy w zespole,

  3. Znajomość programu komputerowego Sygnity ( świadczenia rodzinne i świadczenia wychowawcze)

  4. preferowane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.

 

  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku

  1. przyjmowanie i kompletowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych i wychowawczych,

  2. przygotowanie projektów decyzji z zakresu świadczeń rodzinnych i świadczeń wychowawczych,

  3. obsługa systemów informatycznych „ Sygnity” Świadczenia Rodzinne i Świadczenia Wychowawcze,  „Emp@tia”

  4. sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu realizacji wypłat świadczeń rodzinnych i wychowawczych,

  5. prowadzenie dokumentacji przewidzianej przepisami prawa,

  6. sporządzanie informacji o potrzebach w zakresie środków finansowych na realizację wypłat świadczeń rodzinnych, wychowawczych, zasiłków dla opiekunów

  7. przyjmowanie i obsługa klientów w sprawach świadczeń,

  8. doskonalenie zawodowe, bieżące zapoznawanie się z aktami prawnymi i zarządzeniami,

  9. inne zadania przewidziane w ustawie o świadczeniach rodzinnych, o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „ Za życiem” i ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,

  10. sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych i wychowawczych, okresowych zestawień, w ustalonych terminach,

  11. czuwanie nad należytym pod względem formalnym, rachunkowym i prawnym załatwianiem spraw.

  12. udzielanie osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach.

  13. wykonywanie innych czynności zleconych przez kierownika.

  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

     

    Miejsce pracy: praca w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej zlokalizowanym w budynku Urzędu Gminy w Bejscach,  Bejsce 252,  28-512 Bejsce. Bezpieczne warunki pracy. Brak podjazdu dla wózków inwalidzkich do budynku. W budynku brak urządzeń umożliwiających niepełnosprawnym poruszanie się pomiędzy piętrami – brak windy, platformy, podnośnika. Toalety w budynku nieprzystosowane są dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Stanowisko pracy: związane z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się wewnątrz budynku, obsługą interesanta.

     

  2. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,

  2. CV z dokładnym opisem przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej,

  3. kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy – poświadczone przez kandydata  za zgodność z oryginałem,

  4. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe ( dyplom, świadectwo) – poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem,

  5. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach – poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem,

  6. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, według wzoru dostępnego na stronie internetowej Urzędu Gminy Bejsce określonego rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28.05.1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika ( Dz.U. z 2017 r. poz. 894 ) – zał. nr 1 do ogłoszenia,

  7. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – zał. nr 2 do ogłoszenia ( wybrany kandydat zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego ).

  8. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych – zał. nr 2 do ogłoszenia,

  9. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dn. 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych,

  10. oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,

  11. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku ( wybrany kandydat zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie

    lekarskie ),

  12. oświadczenie o nieposzlakowanej opinii – zał. nr 2 do ogłoszenia,

  13. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

     

    Przewidywany termin zawarcia umowy o pracę -  lipiec 2017 r.

     

  1. Inne informacje:

  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bejscach,  Bejsce 252 (budynek Urzędu Gminy w Bejscach) pokój nr 12 lub pocztą na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bejscach z dopiskiem: „ Dotyczy naboru na referenta ds. świadczeń rodzinnych i świadczeń wychowawczych w terminie do dnia 19 czerwca 2017 r. do godz. 15,oo – decyduje data faktycznego wpływu.

  2. Oferty, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

  3. Zakwalifikowani kandydaci zostaną poinformowani o terminie testu i rozmowie kwalifikacyjnej w formie pisemnej lub telefonicznie.

  4. Kandydat może zostać zobowiązany do okazania w wyznaczonym terminie oryginałów dokumentów pod rygorem wykluczenia z postępowania rekrutacyjnego.

  5. Kandydaci nie spełniający wymagań formalnych, nie zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu zostaną powiadomieni w formie pisemnej.

  6. Wyniki naboru na stanowisko referenta ds. świadczeń rodzinnych i świadczeń wychowawczych zostaną upowszechnione na stronie internetowej BIP Gminy Bejsce ( www.bip.gminy.com.pl/bejsce w zakładce Informacja GOPS)  oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy w Bejscach.

  7. Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w GOPS w Bejscach zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty aplikacyjne osób, których nazwiska zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane przez okres 2 lat, potem przekazane do składnicy akt GOPS, dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych za pokwitowaniem.

  8. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV ( z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), dla swojej ważności wymagają autoryzacji (muszą być odręcznie podpisane) przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie oraz powinny być opatrzone klauzulą:

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity Dz.U. z 2016 r. poz. 922 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( tekst jednolity Dz.U. z 2016 r. poz. 902 ).

     

    Brak własnoręcznego podpisu na wyżej wymienionych dokumentach pod klauzulą powoduje niespełnienie wymagań formalnych.

     

    Zastrzega się możliwość unieważnienia naboru bez podawania przyczyny.

     

     

                                                                              Kierownik GOPS

                                                                                      Maria Zioło

     

    Załączniki:

  1. Kwestionariusz osobowy

  2. Oświadczenie w zakresie spełniania wymogów określonych w art. 6 ust. 1 i ust. 3 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz. 902 ).

     

     

     

     

     

     

    Bejsce 08.06.2017 r.

************************************************************************

 

W ZAŁACZONYM PLIKU ZAŁĄCZNIKI ( KWESTIONARIUSZ I OŚWIADCZENIE) 



Powrót