TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
|
Administratorami są:
1.
Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060)
przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,
2.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający
siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za
kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków
określonych w ustawie.
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej
i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności
administratorem jest: Wójt Gminy
Bejsce.
|
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
|
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się
skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod
adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na
adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i
Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby
administratora.
Z administratorem – Wójtem Gminy Bejsce można się
skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora: Bejsce 252, 28-512 Bejsce.
|
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
|
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora
ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email
iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem
ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących
przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z
przetwarzaniem danych.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i
Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani /
Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na
adres siedziby administratora.
Administrator – Wójt Gminy Bejsce wyznaczył inspektora
ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: mailto:inspektor@cbi24.pl - Marek Białek
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz
korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
|
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
·
zarejestrowania w związku z:
-
nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
-
zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,
-
zmianą obywatelstwa,
-
wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
-
zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,
·
rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:
-
zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
-
wymeldowaniu się z
miejsca pobytu stałego lub czasowego,
-
zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski
·
uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o danych własnych
zgromadzonych w rejestrze PESEL
·
usunięcia
niezgodności w danych
Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji
ludności.
|
ODBIORCY DANYCH
|
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym,
zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom
administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym;
państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w
zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom
organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom
organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii
publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej
modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub
faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których
dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także
Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania
udostępnienia Pani / Pana danych.
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
|
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
|
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych
oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi
sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
|
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do
organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie
członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca
popełnienia domniemanego naruszenia.
|
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez
następujące organy:
-
kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt
urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a
także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
-
organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
-
organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
-
wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający
paszport,
-
wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych
dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
|
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
|
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o
ewidencji ludności.
|